خبرهای داغ:
کتاب مجموعه نفیس تاریخ جامع ایران توسط مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس به کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز اهدا شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۴۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم، در آخرین برنامه از برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب فارس، کتاب مجموعه نفیس تاریخ جامع ایران توسط حسین اربابی مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس به کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب اهدا شد.

در  این برنامه که با حضور سید محمود موسوی مشاور استاندار، سید محمد امین جعفری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و بهزاد مریدی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، این کتاب در جمع کتابداران شیرازی به قشقایی مسئول کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب اهدا شد.

غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان به سرپرستی احمدرضا عامری، با برگزاری کارگاه‌های تخصصی کتابخوانی، بخش مشاوره کتاب و غرفه کودک، عضویت افتخاری اهالی فرهنگ و هنر در کتابخانه‌های عمومی شیراز با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. 

تاریخ جامع ایران مجموعه‌ای بیست جلدی مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است.

این کتاب در مدت 14 سال و به دست بیش از 170 محقق، زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی و به سرپرستی بنیاد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی تهیه شده است.

10 جلد از این کتاب در سال 1393 و مجموعه کامل آن در 26 خرداد 1394 با حضور جمعی از اندیشمندان و مقامات داخلی از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هاشمی رفسنجانی در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی رونمایی شد.

این کتاب بزرگترین کتاب تاریخ ایران توصیف شده و پنج جلد اول آن به تاریخ ایران پیش از اسلام و پانزده جلد بعدی به تاریخ ایران پس از اسلام اختصاص دارد. ابتدا قرار بود که این کتاب در 14 جلد منتشر شود که پس از مدتی به بیست جلد افزایش یافت.

تاریخ جامع ایران روی‌هم‌رفته توسط 167 نویسنده نوشته شده ‌است که تدوین آن زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی بوده و حسن رضایی و محمود جعفری سر ویراستاران بخش دوره ایران باستان و صادق سجادی نیز سرویراستار بخش ایران دوره اسلامی بودند. ایرج افشار، شرف‌الدین خراسانی، عنایت‌الله رضا، سیدجواد طباطبائی و فتح‌الله مجتبائی نیز مشاوران آن بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها