مصاف سرخابي‌ها با نفت و سايپا، شكست سپاهان و صدرنشيني موقت استقلال خوزستان
هفته سيزدهم ليگ برتر در حالي ديروز با انجام سه بازي آغاز شد كه بازي‌هاي حساس اين هفته امروز برگزار مي‌شود و در داغ‌ترين بازي‌هاي امروز، استقلال به مصاف سايپا مي‌رود و پرسپوليس هم با نفت تهران روبه‌رو مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۴۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاري بسیج، مظلومي براي ادامه صدرنشيني آبي‌ها در ليگ برتر، امروز شاگردانش را از ساعت 17:30 به مصاف نارنجي‌پوشان سايپا مي‌فرستد. فاصله دو امتيازي استقلال خوزستان تيم دوم جدول با استقلال صدرنشين باعث شده تا آبي‌پوشان براي تثبيت جايگاه اولشان تنها به پيروزي مقابل شاگردان مجيد جلالي فكر كنند تا همچنان مدعي اول قهرماني در ليگ پانزدهم باشند. استقلالي‌ها 9 هفته است كه نباخته‌اند و پنج برد و چهار مساوي در 9 هفته اخير داشته‌اند. آنها در هفته دوازدهم فولاد را شكست دادند و حالا در هفته سيزدهم به دنبال ادامه روند شكست‌ناپذيري‌شان و كسب يك پيروزي ديگر هستند. پرويز مظلومي ديروز در نشست خبري پيش از بازي با سايپا تأكيد كرد كه تيمش به دنبال حفظ صدرنشيني است: «تلاش ما اين است كه بعد از بازي 120 دقيقه‌اي با نفت در جام حذفي در اين مدت ريكاوري كنيم و بازيكنان سرحال شوند، اما براي بازي با سايپا تغييراتي خواهيم داشت و از بازيكناني كه كمتر بازي كرده‌اند، بيشتر استفاده خواهيم كرد. سعي‌مان اين است كه اجازه ندهيم از نقاط ضعف‌مان استفاده كنند و عزممان جزم است كه صدرنشيني‌مان را حفظ كنيم.»
البته بازي استقلال با سايپا رويارويي جواد نكونام و تيم سابقش يعني استقلال است. نكونام ابتداي فصل علاقه داشت به استقلال برگردد، اما مظلومي كاپيتان سابق تيم ملي را نخواست تا او به سايپا برود. البته رويارويي رحمتي با نكونام، آن هم با توجه به اينكه دروازه‌بان استقلال، نكونام را يكي از دلايل دور ماندنش از تيم ملي مي‌داند هم از جذابيت‌هاي مسابقه امروز مي‌تواند باشد. 
با وجود اين تقابل‌ها، سايپا در شرايطي آماده بازي با استقلال شده كه شاگردان مجيد جلالي در ليگ پانزدهم پرفراز و نشيب نتيجه گرفته‌اند. البته آنها در سه هفته اخير با دو برد و يك مساوي از بحران فاصله گرفته‌اند، اما نمودار نتايج اين تيم در ليگ نشان مي‌دهد كه نبايد نارنجي‌ها دلخوش به اين بردها باشند. مجيد جلالي مي‌گويد كه اطلاعات خوبي از استقلال دارد و شاگردانش براي پيروزي به ميدان مي‌روند: «بازيكنانم در ديدار برابر استقلال مي‌خواهند نشان دهند كه هم در مسائل فني و هم در مسائل اجتماعي الگو هستند.»

نفت تهران – پرسپوليس، ساعت 15
برخلاف هفته‌هاي اول تا ششم كه اوضاع پرسپوليس هفته به هفته بحراني‌تر مي‌شد، الان شش هفته‌اي است كه پرسپوليسي‌ها آن روي سكه‌شان را نشان داده‌اند و با تيم هفته‌هاي اول زمين تا آسمان تفاوت دارند، تا جايي كه با نتايج هفته‌هاي اخيرشان، سرمربي پرسپوليس مي‌گويد: «تنها قهرماني آنها را راضي مي‌كند.» آنها در وضعيتي در هفته سيزدهم ليگ، امروز به مصاف نفت تهران مي‌روند كه در شش بازي گذشته‌شان باخت نداشته‌ و در آخرين بازي توانسته‌اند استقلال اهواز را شكست دهند. آنها در رده هفتم جدول هستند و به گفته برانكو براي رسيدن به رده‌هاي بالاتر خيز برداشته‌اند: «ما مي‌دانيم هر تيمي كه برابر پرسپوليس قرار مي‌گيرد به دنبال محكم بازي كردن است و همه با انگيزه هستند. سرنوشت تيم‌هاي بزرگ اينطور رقم مي‌خورد و قائل هستيم كه سرنوشت مي‌تواند تغيير كند. ما به دنبال يك بازي خوب و رسيدن به موفقيت هستيم.»
شاگردان منصوريان هم بعد از كنار رفتن از جام حذفي، حالا تمام تمركزشان را روي ليگ گذاشته‌اند. هرچند آنها كار سختي در هفته سيزدهم مقابل پرسپوليس پيش‌رو دارند؛ تيمي كه اين روزها در اوج قرار دارد و برانكو گفته است شاگردانش تنها براي قهرماني مي‌جنگند. در نقطه مقابل نفت بر خلاف فصل پيش، در ليگ پانزدهم جزو مدعيان نيست و در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است. با اين حال منصوريان نگاه اميدواركننده‌اي به بازي امروز با قرمزپوشان دارد و نفتي‌ها پس از شكست مقابل سپاهان در بازي آخر ليگ‌شان و برابر استقلال در جام حذفي به طور حتم نمي‌خواهند در كسب شكست هت‌تريك كنند!

سپاهان با استيماچ هم باخت
در بازي‌هاي ديروز ليگ برتر، استقلال خوزستان برابر راه‌آهن يك بر صفر پيروز شد تا با 26 امتياز به صورت موقت صدرنشين شود، سپاهان يك بر صفر به گسترش فولاد باخت و صباي قم هم در مشهد توانست 2 بر يك سياه‌جامگان را شكست دهد. 

برنامه ساير بازي‌هاي امروز
ملوان بندرانزلي - تراكتورسازي تبريز، 15: 15
ذوب‌آهن اصفهان - پديده خراسان، 15: 15
استقلال اهواز - فولاد خوزستان، 15:30
ارسال نظرات