نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

خاطیان ماجرای دفن سیب زمینی را بازخواست می کنیم

امحای هزار وهفتصد تن سیب زمینی ضعف نظارت وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت را می رساند مسئولینی که این را انجام دادند هیچ پاسخ قانع کننده ای نمی توانند داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۶۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

محمد اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمر و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه امحای هزار و هفتصد تن سیب زمینی در استان فارس کار اشتباهی بود اظهار داشت: متاسفانه ذخیره سازی در وزارت صنعت و معدن و جهاد کشاورزی بسیار ضعیف است. آنها می توانستند سیب زمینی را ذخیره کنند نه اینکه از کشاورزان خریداری کنند و آنها را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی هستیم و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم افزود: چند ایراد اساسی در خصوص امحای سیب زمینی ها وجود دارد. دولت زمانی که بازار دچار نوسان است می توانست آنها را در اختیار کمیته امداد و افراد محروم قرار دهد و از این خسارت جلوگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به بی سابقه بودن امحای سیب زمینی در کشور خاطرنشان کرد: تقریبا بعد از انقلاب به یاد ندارم کاری با این جهالت و سهل انگاری انجام شده باشد؛ درست است سیب زمینی ها را از کشاورز خریدند ولی بنا نیست وقتی از کشاورز خریدند امحا کنند.

نماینده مردم کاشمر گفت: بدعت غلطی گذاشته شد که تا الان چنین اتفاقی رخ نداده بود؛ باید با سازمانهای مسئول حتما باید برخورد کنند که اولین گاممان هفته آینده در کمیسیون کشاورزی بازخواست خاطیان این موضوع است.

اسماعیل نیا تصریح کرد: امحای هزار و هفتصد تن سیب زمینی ضعف نظارت وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن وتجارت را می رساند و مسئولینی که این را انجام دادند هیچ پاسخ قانع کننده ای نمی توانند داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار