بخش بیشترین سهم را در بخش اقتصاد مقاومتی و خود کفایی ایجاد کرده و می کند ولی متاسفانه دولتمردان چنین باوری ندارند.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۰۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

علیرضا رجبی از اساتید دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کشاورزی کشور در حال کما به سر می برد و حمایت های ناچیز دولت از کشاورزی، کشاورزان را در تامین هزینه ها کلافه ساخته است و در بودجه 94 هم شاهد کم توجهی به این بخش بودیم.

وی با بیان اینکه به طور تقریبی 15 درصد از تولید ناخالص ملی به بخش کشاورزی اختصاص دارد، افزود: این بخش بیشترین سهم را در بخش اقتصاد مقاومتی و خود کفایی ایجاد کرده و می کند ولی متاسفانه دولتمردان چنین باوری ندارند.

رجبی خاطر نشان کرد: با وجود حمایت‌های بی وقفه و بدون انتهای دولت از خودرو داخلی از جمله وضع تعرفه های بیش از 100 درصد برای واردات خودرو شاهد این هستیم به محض اینکه نرخ دلار از هزار تومان به حدود سه هزار تومان افزایش می یابد، قیمت خودروهای ملی به 3 و نیم تا 4برابر افزایش می یابد ولی محصولات استراتژیک و غذایی کشور از الگوی جهش قیمت ارز تبعیت نمی کند.

وی با انتقاد از سوء مدیریت در صنایع خودرو سازی گفت: در صنایعی مانند خودروسازی، مصرف کننده هزینه سوء مدیریت و عدم بهره وری مدیران شبه دولتی را باید متقبل شود زیرا در نحوه محاسبه قیمتها مدیریت وجود ندارد و معلوم نیست چرا باید با وجود این حجم عظیم کارکنان، کیفیت پایین را شاهد باشیم و هزینه آن به عهده مصرف کننده باشد اما در محصولات کشاورزی همواره هزینه بر تولید کننده تحمیل می شود.



ارسال نظرات