درحال‌حاضر میانگین مقاومت ساختمان‌های ساخته‌شده توسط بنیاد مسکن در برابر حوادث در مناطق روستایی کشور به ۴۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۰۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش بسیج، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام تلاش بنیاد برای سند دار کردن تمامی خانه‌های روستایی گفت: در حال‌حاضر میانگین مقاومت ساختمان‌های ساخته‌شده توسط بنیاد مسکن در برابر حوادث در مناطق روستایی کشور به ۴۰ درصد رسیده است.

عزیزالله مهدیان درباره اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر روستایی و نحوه اولویت‌دادن به نوسازی در این مناطق گفت: تقریبا اکثر استان‌های ما از نظر آسیب‌پذیری مشابهند و اختلاف چندانی بین آنها وجود ندارد. در عین‌حال اطلاعاتی که وجود دارد به عنوان اطلاعات پایه خیلی دقیق نیستند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین درباره اقدامات بنیاد مسکن در ساخت و ساز مسکن روستایی گفت: در بررسی کیفیت ابنیه‌روستایی در برنامه دوم و سوم توسعه، تقریبا ۸۰ درصد خانه‌های روستایی فاقد امنیت لازم در برابر حوادث بود و ساختمان‌ها عموما خشتی، گلی و در برابر انواع حوادث طبیعی غیرمقاوم بودند. با این روند به این نتیجه رسیدیم که مسکن روستایی نیازمند توجه بیشتری است و پیشنهاد دادیم سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم که خوشبختانه پیشنهاد مورد قبول واقع شد و از سال ۸۴ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سالیانه ۲۰۰ واحد مسکونی را در روستاها می‌سازد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در حال‌حاضر میانگین مقاومت ساختمان‌های ساخته‌شده توسط بنیاد مسکن در برابر حوادث در مناطق روستایی کشور به ۴۰ درصد رسیده است در حالیکه این میانگین در دهه‌های پیش‌تر ۱۵ درصد بود.

این مقام مسئول در پایان درباره سند‌دار کردن خانه‌های روستایی گفت: اکثر مساکن روستاییان ما در گذشته سند نداشتند. از برنامه سوم توسعه به بعد کار مشترکی بین بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک شروع شد که با آن اقدام در حال‌حاضر خوشبختانه در حال حاضر از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی، بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد یعنی معادل ۵۰ درصد آنها سنددار شده‌اند که روند سنددار کردن خانه‌ها همچنان ادامه دارد. در صدد هستیم تمامی خانه‌های روستایی را سند دار کنیم زیرا تخصیص تسهیلات به خانه‌های دارای سند راحت‌تر انجام می‌شود.

ارسال نظرات