قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و 1055.39 دلار در هر اونس فروخته شد؛ به این ترتیب این فلز گران‌بها در مسیر ثبت شدیدترین کاهش ماهانه در 2 سال و نیم اخیر قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۰۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

به گزارش بسیج، به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و همچنان در نزدیکی همین رقم در 6 سال گذشته قرار دارد.

با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر، این فلز گران‌بها در مسیر ثبت شدیدترین کاهش ماهانه در 2 سال و نیم اخیر قرار گرفته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی سیاست‌گذاری خود در 15 و 16 دسامبر، نرخ بهره بانکی این کشور را افزایش دهد.

سرمایه‌گذاران معتقدند که طلا به عنوان دارایی بدون بهره، در صورت افزایش نرخ بهره که تقویت ارزش دلار را به دنبال خواهد داشت، از نظر تقاضا با خسارت مواجه می‌شود.

هر اونس طلا با 2.06 دلار کاهش 1055.39 دلار فروخته شد در ساعات اولیه گشایش بازار قیمت طلا تا 1052.70 دلار در هر اونس نیز پایین آمده بود. کمترین قیمت طلا از فوریه 2010 تاکنون در روز جمعه برابر با 1052.64 دلار ثبت شده بود.

ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی‌استون در این باره گفت: «با توجه به جداول که با نزدیک شدن به نشست فدرال رزرو، به شدت کاهشی به نظر می‌رسند، سرمایه‌گذاری‌ها در حال فرار از طلا هستند... سطح بعدی مقاومتی برای قیمت طلا سطح 1000 دلار است.»

طلا در ماه نوامبر حدود 7.5 درصد از ارزش خود را از دست داد، که بیشترین کاهش ماهانه از ژوئن 2013 به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاران در حال خارج کردن پول از صندوق‌های سرمایه گذاری بر پایه طلا هستند و این اقدام فروش یکجای و ارزان طلا را تشدید کرده است.

دارایی‌های گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه به کمترین میزان از سپتامبر 2008 رسید. تقویت ارزش دلار مانع از هرگونه افزایش قیمت طلا شد.

ارزش دلار در معاملات امروز به بالاترین رقم در 8 ماه و نیم اخیر رسید. گران شدن دلار، طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد.

سم لافلینگ تاجر طلا در این‌باره گفت: «ادامه تقویت ارزش دلار احتمالا این هفته فشارهای کاهشی بیشتری بر فلزهای گران بها وارد خواهد کرد.»

ارسال نظرات