خبرهای داغ:
مهدی فقیه:

وقف یک جریان فرهنگی و هنری است

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه وقف یک جریان فرهنگی است که از سالیان دراز در متن اسلام ریشه دوانده است،گفت: معتقدم که پرونده اعمال واقف حتی پس از مرگش هم بسته نمی شود و نگارش اجر وثواب تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۲۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی فقیه، برنده سیمرغ بلورین بازیگر مرد در فیلم ملک سلیمان با بیان اینکه اجر و ثواب وقف در این دنیا و آخرت شامل واقف می شود، گفت: وقف یک جریان فرهنگی و هنری است که باعث می شود یک جمع و گروهی از آن بهره ببرند و در طول تاریخ اسلام از آن به عنوان احسان و کار نیک یاد کرده اند که با مرگ واقف هم پرونده اعمالش بسته نمی شود و اجر و ثواب می برد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف مستلزم تبلیغات گسترده است، اما متاسفانه تاکنون کارهای فرهنگی گسترده ای برای تبلغ فرهنگ وقف در کشور صورت نگرفته که این ضعف باعث ناآشنایی مردم با این امر مقدس می شود.

بازیگر فیلم سینمایی مریم مقدس افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف فقط وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه نیست و معتقدم رسانه ها نقش تعیین کننده ای در آشناسازی مردم با این احسان ماندگار دارند و در کنار رسانه ها، مسئولان و نخبگان فرهنگی کشور باید در زمینه معرفی این فرهنگ تلاش بیشتری کنند.

فقیه ادامه داد: ساخت فیلم،نمایش، تئاتر، کشیدن نقاشی و ... می توانند چند نمونه بارز برای تبلیغ فرهنگ وقف باشند و معتقدم نقش فیلم و سریال ها در هر چه بالا بردن شناخت مردم تاثیرگذاری بیشتری دارد.

بازیگر فیلم شوق پرواز ادامه داد: هنر بهترین وسیله برای ترویج فرهنگ وقف است؛ چرا که یک اثر و کار هنری خوب می تواند تا سالیان دراز ذهن مخاطبان را درگیر کند.

فقیه با بیان اینکه برگزاری مسابقات وقف برای مردم می تواند ذهن آنها را نسبت به این موضوع کنجکاوتر کند، افزود: پیشنهاد می دهم که یک مسابقه با موضوع وقف برگزار شود و مردم بتوانند آثار خودشان را در رشته های ادبی و هنری ارائه کنند و قطعا این کار، تاثیرزیادی در تبلیغ فرهنگ وقف دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: وقف مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز یک نمونه بارز از کار نیک است که باعث می شود تعداد زیادی از دانش آموزان از این طریق به کسب علم و دانش بپردازند و مناطق محروم زیادی در کشور هستند که نیاز به مدرسه سازی دارند و واقفین با این کار خیرشان می توانند بهشت را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: حسینیه های زیادی هستند که وقف عزاداران سالارشهیدان (ع) هستند و معتقدم هر دانه اشکی که در این حسینیه ها به عشق امام حسین(ع) ریخته می شود در پرونده اعمال واقف ثبت می شود و خوش به سعادت واقفی که در جهت ترویج فرهنگ حسینی مال خودش را وقف عام و خاص می کند.

فقیه در پایان خاطر نشان کرد: گذشته و تاریخ ما نشان می دهد که توجه به مقوله وقف پیشینه بسیار دارد و در تاریخ احساسات بسیار پاکی دیده می شود که باید مورد مطالعه دقیق و بررسی قرار گیرد و مردم را از آن مطلع کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار