رئیس پلیس فتای کردستان با اشاره به اینکه 3 درصد جرائم فضای مجازی را شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام تشکیل می‌دهد،گفت: جرائم فضای مجازی در کردستان 21 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۷۸
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرامرز شاکری، امروزدر جمع خبرنگاران رسانه گروهی استان، اظهار داشت: با افزایش استفاده عموم مردم از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، میزان جرائم در این فضا نیز رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه امروز وقوع جرائم از شکل سنتی به شکل فضای مجازی تغییر شکل یافته است، افزود: عدم شناخت این فضا می‌تواند معضلات و آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان کردستان عنوان کرد: پلیس فتا به دنبال تأمین امنیت کاربران اینترنتی از فضای مجازی است تا از این فضا بتوان به عنوان یک فرصت بهره کافی را برد.

وی در ادامه با اشاره به کشف 93 درصدی جرائم به وقوع پیوسته فضای مجازی در استان، گفت: 106 نفر از مجرمان فضای مجازی در استان کردستان دستگیر شدند که از این تعداد 94 نفر مرد و 12 نفر زن هستند.

شاکری بیان کرد: 40 درصد جرائم در فضای مجازی را برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد تشکیل می‌دهد که در این راستا در زمان خرید اینترنتی باید به این امر توجه داشت که آدرس الکترونیکی درگاه بانکی با http//: شروع شود و کد امنیتی پایین صفحه نیز با هر بار باز شدن صفحه تغییر یابد.

وی دومین جرائم فضای مجازی در استان کردستان را هتک حرمت و نشر اکاذیب دانست و افزود: 23 درصد جرائم فضای مجازی در استان را هتک حرمت و نشر اکاذیب تشکیل می‌دهد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان کردستان بیان کرد: پخش فیلم و عکس‌های خانوادگی با 10 درصد جرائم فضای مجازی، سومین جرمرخ داده درفضای مجازی استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 39 درصد جرائم فضای مجازی را شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام تشکیل می‌دهد.

شاکری با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در استان کردستان،یادآور شد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در ایناستان به 51 درصد افزایشیافته که این خود نشان از اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردمدر استفاده از این فضا دارد.

ارسال نظرات