یکی از مهمترین تأثیرات نفوذ فرهنگی ، سست نمودن عزم و اراده مردم با هر وسیله بزک شده توسط دشمن است، به طوری که غرب فرهنگ پوچ و برهنگی خود را به کمک رسانه های تبلیغاتی به خورد ملت های مسلمان ازجمله جوانان آنان داده و سعی بر به انحراف کشیدن آنان را دارد.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۶۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ، داود شکرالله زاده در یادداشتی با اشاره به ابعاد گسترده نفوذ دشمن و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با این تهدیدات، نوشت:

 

"نفوذ" کلمه ای است که این روزها بسیار شنیده می شود و همه از آن سخن رانده اند اما تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری(حضرت امام خامنه ای) ازسرآغاز سال 94 تا به امروزدرمورد نفوذ، باعث دغدغه جوانان حزب الله وسایرقشرها شده است.

 

حضرت امام خامنه ای به تلاش دشمن برای نفوذ در عرصه های اقتصادی ،امنیتی ،سیاسی و فرهنگی اشاره نموده و در سخنرانی های متعددی هشدار به نفوذ فرهنگی داده اند و اقشار مختلف جامعه را برای مقابله با این نفوذ دعوت کرده اند. همین امر موجب شد تاملی کوتاه در این مورد داشته و مورد واکاوی قرار دهیم.

 

"فرهنگ" عاملی که به زندگی انسان معنا و جهت می دهد و روش و منش انسان را در برخوردهای فردی و اجتماعی تعریف می کند ؛از این رو فرهنگی که با مکاتب الهی پیوند خورده یا تبلوری از مکتب های الهی و آسمانی بوده باشد، پذیرش آن از طرف انسان با اقبال بیشتری روبرو خواهد بود و دلیل آن هم آشنایی کامل مکتب آسمانی با نیازهای اصلی بشر است. به همین منظور، آموزه های آسمانی در مباحث فردی ، خانوادگی و اجتماعی خیلی سریع تبدیل به فرهنگ می شود.

 

این تاپیر گذاری آنقدر عمیق است که حتی با به آتش کشیدن و ویران کردن شهرهای زیادی از ایران توسط مغولان ذره ای در فرهنگ و دین مردم خدشه ای وارد نیامد و بلعکس حاکمان وحشی مغول که هیچ درکی از فرهنگ وانسانیت نداشتند تحت تاثیر فرهنگ عظیم مردم ایران قرار بگیرند و به دین اسلام بگرایند.

 

با توجه به اصالت فرهنگی ایران اسلامی و تاثیر گذاری آن در خارج از مرزها ، وحشت غرب را به همراه داشته و چاره ای جز نفوذ  برای تخریب  فرهنگ ایران نداشته است .

 

شبیخون فرهنگی اولین هشداری بود که  فقط توسط مقام معظم رهبری در سال 1371 داده شد و تنها شخصیتی است که دهها سال از توطئه غرب علیه کشور از جمله تهاجم فرهنگی خبر می دهد و مشت آنها را باز کرده است.

 

مقام عظمای ولایت نفوذ دشمن را یکی از تهدید های بزرگ برای کشور خواند ونفوذ فکری ، فرهنگی و سیاسی را از مهمترین نفوذها برشمرده است.

 

یکی از مهمترین تأثیرات نفوذ فرهنگی ، سست نمودن عزم و اراده مردم با هر وسیله بزک شده توسط دشمن است. غرب فرهنگ پوچ و برهنگی خود را به کمک رسانه های تبلیغاتی به خورد ملت های مسلمان ازجمله جوانان آنان داده و سعی بر به انحراف کشیدن آنان را دارد.

 

با ابزارهای مدرن فناوری، انسان ها را از تفکر برای به کمال رسیدن باز می دارند و بالعکس به سمت اهداف پلید و پوچ خود گمراه می کنند.

 

نفوذ و رخنه کردن در اعتقادات و دین مردم یکی از آرزوهای مهم دشمن است. دشمن با رخنه و نفوذ کردن برباورها و اعتقادات دینی مردم، سعی بر به انحراف کشیدن مردم است و به جای ارزشهای والای اسلامی، مکتب از هم پاشیده غربی که خدا و خانواده در آن هیچ نقشی در زندگی انسان ندارد را در قالب کلمات فلسفی ، ادبی و هنری در مغز و جان مردم تزریق کنند.

 

 یکی دیگر از دلایل نفوذ دشمن از جمله آمریکا  در خاورمیانه،برای بدست آوردن آبروی از دست رفته ی طی چند ساله اخیر است.

 

دشمن به خوبی می داند چه منافعی در خاورمیانه با منابع نفتی و گازی که وجود دارد، می تواند داشته باشد. خاورمیانه سرشار از منابع نفت و گاز است.

 

آبروی از دست رفته آمریکا در ایران، نه تنها منافع او را از بین برده است بلکه در فراتر از مرزها با خطر روبرو کرده است. کشورهای اسلامی در خاورمیانه، آمریکا را به عنوان حامی اول تروریست از جمله داعش می شناسند.

 

حال که آمریکا شاهده به خطر افتادن منافع خود است، سعی بر مظلوم نمایی و بزک کردن چهره ی خود برمی آید و تلاش برای نفوذ بر دولتمردان منطقه و از جمله ایران می نماید تا منافع از دست داده ی خود را بدست آورد.

 

 آنچه از اهل خرد و دانش ودلسوزان این مرز و بوم انتظار میرود،ترویج فرهنگ اصیل ایرانی  اسلامی در بین جامعه و خانواده با استفاده از ابزارهای نوین دنیاست. استفاده و بهره برداری درست از فناوری روز دنیا می تواند در جهت رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب گام برداشت. بصیرت افزایی مردم نسبت به اهداف پلید دشمنان باعث واکنش مناسب در شرایط بحرانی می شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظرات