خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان صحبت‌های مطرح شده در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه چمران را عقده گشایی کسانی می‌داند که نتوانستند دانشگاه را سکولاریزه کنند.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۶۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان:

بهمن شهریاری مسئول بسیج دانشجویی خوزستان در گفتگو یی درباره اتفاقات پیش آمده در روز تودیع معارفه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: به نظرم رئیس سابق دانشگاه چمران در مراسم تودیع معارفه عقده گشایی کرد و خودش را سبک و خراب کرد؛ اینکه نگذاریم کسی انتقاد کند نشان دهنده نگاه سرهنگی آنها به مقوله فرهنگ است.

وی افزود: این صحبت‌ها یک فرار به جلو جهت هموار کردن مسیر برای افراد هم طیف خود در آینده است؛ نکته دیگر اینکه این صحبت‌ها، اظهار نظر رئیس سابق دانشگاه چمران نیست و این نظر تیم فرهنگی اطراف وی است.

شهریاری با اشاره به صحبت‌های رئیس سابق دانشگاه چمران مبنی براینکه برای بازگرداندن گفتمان فرهنگی در دانشگاه هزینه‌هایی پرداخت کرده است، گفت: هزینه‌هایی که این شخص پرداخت کرده به دلیل جلوگیری از اقدامات فرهنگی نیست بلکه به این دلیل هزینه کرده که همه امور خود را در اختیار افراد ساختار شکن قرار داده است.

وی بیان کرد: رئیس سابق دانشگاه چمران نردبان ترقی یک افراد دیگر شد و این افراد کسانی بودند که تابلوی ایست نیروهای انقلابی جلوی اقدامات ساختار شکن آنها را گرفته بود و آنها با کشاندن رعایایی به مسیر خود از آن استفاده کردند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه همراهی رعایایی با این افراد نشان از سادگی‌اش دارد، عنوان کرد: این سادگی‌ها سبب شد که طیف نزدیک به وی از او سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده که زیارت عاشورا و دعای کمیل کار فرهنگی نیست، اظهار داشت: ما هرچه داریم از مسیر امام حسین(ع) است و دنیا امروز اسلام را با فرهنگ عاشورا می‌شناسد. ما اگر بتوانیم فرهنگ عاشورا را تبیین کنیم از نظر فرهنگی غنی می‌شویم چرا که اقدامات امام حسین(ع) در روز عاشورا کلکسیونی از کار فرهنگی بود.

شهریاری افزود: کارنامه خوبی در دوران مدیریت خود برجای نگذاشت و بیشترین هجم کارهای غیرفرهنگی، ساختارشکنی‌ها و اردوهای مختلط در زمان ریاست سابق دانشگاه چمران رخ داد، هرچند خود رعایایی از این کارها خوشش می‌آمد اما حجم بیشتری از این ساختار شکنی‌ها به دلیل حضور افراد ضعیف و ساختارشکن در اطراف وی بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از سخنان رئیس سابق دانشگاه چمران با منویات امام خمینی(ره) مخالفت دارد؛ عنوان کرد: به نظرم باید جامعه دانشجویی و دانشگاهی درباره این فرد قضاوت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه رئیس سابق به حفظ دیوار دانشگاه افتخار می‌کند، گفت: وی به چیزهایی افتخار کرد که جزو بدیهیات به شمار می‌روند و این نگاه رئیس سابق دانشگاه مادر دانشگاه‌های جنوب غرب کشور نشان از کوتاه بینی او است.

وی بیان کرد: به دانشجویان بسیجی همیشه گفته‌ام که ما برای تعامل و کمک به میدان آمده‌ایم و چندین جلسه با رئیس سابق دانشگاه چمران جلسه داشته‌ایم و به او گفتیم که بسیج بازوی فکری شما است و ما برای مشورت و کمک به شما آماده‌ایم، هرگاه رئیس دانشگاه به این مشاور تکیه کرده موفق بوده اما رئیس سابق دانشگاه چمران نمی‌خواست بسیج مشاورش باشد و مشاورانش را از بزرگ شده‌های غرب انتخاب کرد.

شهریاری تصریح کرد: ناراحتی آنها در صحبت‌های مطرح شده در روز معارفه به دلیل ناموفق بودن در سکولاریزه کردن دانشگاه است و بسیج رو به روی انها ایستاد چرا که بسیج افتخار می‌کند به دفاع از آرمان‌های غرب و ناراحتی وابستگان غرب است. ما آمادگی کمک به رئیس جدید دانشگاه را داریم و هرگاه کسی از راه انقلاب عدول کرد جلویش می‌ایستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها