خبرهای داغ:
مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با ورود اهل بیت(ع) به کربلا در روز اربعین عاشورایی دوباره شکل گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۴۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین سید و سرور شهیدان اظهار داشت: اربعین روزی است که جایگاه خاصی در طول سال و خصوصا ایام ماه صفر دارد.

مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اربعین روزی است که با ورود اهل بیت(ع) به کربلا عاشورایی دوباره شکل گرفت و امروز با ورود هیئت های مذهبی و جمع کثیری از عزادران حسینی به کربلا این قضیه تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به آداب این روز به خصوص زیارت اربعین گفت: در روایت آمده که امام حسن عسکری(ع) فرمودند " خواندن 51 رکعت نماز در شبانه روز( واجب ، نافله و..)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست نمودن، پیشانی به خاک ساییدن(سجده)، بلند بسم الله گفتن را از نشانه های مومن می دانند".

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه خواندن زیارت اربعین فضیلت های بسیاری دارد افزود: در صبح روز اربعین مراسم زیارت عاشورا و زیارت اربعین و توزیع نذورات توسط هیئت ها و تشکل های مذهبی برگزار می شود.

مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: برگزاری جلسات ویژه عزاداری بعد از نماز مغرب و عشا، حرکت هیئت های مذهبی در شب و روز اربعین، تجمع هیئت ها و دسته های عزاداری بوستان شهدا گمنام خیابان پاسداران مزار شهدا باقریه از جمله برنامه های روز اربعین است.

وی با اشاره به حضورسخنرانان از مشهد و قم به استان افزود: تعدای از سخنران های استانی و کشوری به روستاهای پر جمعیت استان در دهه پایانی ماه صفر اعزام می شوند و همچنین در روز اربعین حجت الاسلام وحیدی مدرس حوزه مشهد در مسجد امام حسین (ع) و حجت الاسلام گواهی در مزار شهدا باقریه بیرجند سخنرانی می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها