ویژگی ضداستعماری این انقلاب عظیم، راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی را سدّ کرد و دشمنان به دنبالبردن آرمان‎های ضداستعماری نظام اسلامی دوچندان کرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۵۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

نبی‎الله احمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بارزترین رخدادهای قرن بیستم به شمار می رود؛ انقلابی که در ابعاد گوناگون، منشاء اثرات شگرفی در سطح جهان شد و علاوه بر آن که به انسان ها کرامت، به مسلمانان شوکت و به مؤمنان عزّت و عظمت بخشید، بر منافع بیگانگان خط بطلان کشید.

وی گفت: بی گمان، ویژگی ضداستعماری این انقلاب عظیم، راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی را سدّ کرد و عزم دشمنان را در از بین بردن آرمان‎های ضداستعماری نظام اسلامی دوچندان کرد. نقشه های جدید در جهت دست یابی به خاک، هویت، فرهنگ و منافع ملت، در دستور کار دشمنان قرار گرفت و امروز نیز تبیین دیدگاه های رهبری در جهت آگاهی مردم و نسل جوان و خنثی سازی این دسیسه های دشمن بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

احمدی افزود: نفوذی ها نقشه براندازی نظام را دارند و این خیال اوهامی بیش نیست زیرا نیروهای مردمی دیده بانان جریانات انقلاب هستند.

وی گفت: بی گمان، ویژگی ضد استعماری این انقلاب عظیم، راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی را سدّ کرد و دشمنان به دنبال تخریب آرما‎ن‎‎‎ها و اهداف ضداستعماری نظام اسلامی هستند، نقشه های جدید در جهت رخنه به خاک، هویت، فرهنگ و منافع ملت، در دستور کار آنان قرار دارد و امروز تبیین دیدگاه های رهبری در جهت آگاهی مردم و نسل جوان و خنثی سازی توطئه های جدید دشمن بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: دشمن استقلال اقتصادی کشور را مورد هدف قرار داده است در حالی که بند نهم از اصل 43 قانون اساسی، رسیدن به خودکفایی و رهایی از وابستگی اقتصادی را مورد توجه و تأکید قرار داده است. گرچه مفهوم خودکفایی، مفهومی است که عمدتاً در ادبیات و آموزه‌های مکاتب مارکسیستی اقتصادی مورد توجه جدی بوده، ولی در مکتب اقتصادی اسلام از منظر پیشرفت و عزت یک جامعه در کنار استفاده‌ مطلوب و مؤثر از منابع جامعه‌ مورد نظر قرار گرفته و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که برخی دولتمردان به تبیین آن نپرداخته و اجرایی نمی کنند و این نشان می دهد برخی در داخل کشور از استقلال اقتصادی هراسانند و در برابر اقتصاد مقاومتی موضع تدافعی یا بی اثر را در نظر گرفته اند.

ارسال نظرات