قاچاق صنعت پوشاک را زمین زد

ضعف در نظارت‌های گمرکی بستری برای ورود پوشاک قاچاق و مانعی برای سرمایه گذاری‌های خارجی در کشور است.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۶۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
به گزارش بسیج، فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی  در خصوص قاچاق پوشاک و عوامل مؤثر بر کاهش آن گفت: درحال حاضر صنایع نساجی ما در یک وضعیت بحرانی قرار دارد و سالیان متمادی است که در این صنعت ماشین آلات طرح‌ها و مواد مصرفی برای تولید البسه به روز نشده کیفیت افزایش نیافته و هزینه‌های تولید سیرنزولی دارد.

سیم بر ادامه داد: در نتیجه کشور قدرت رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی را از دست داده ظرفیت تولید کاهش یافته و در پی آن سرمایه گذاری بین المللی را نیز از دست داده‌ایم.

وی اظهار داشت: این مسئله بستری برای ورود کالاهای خارجی ارزان قیمت به کشور و در نتیجه رکود در بسیاری از صنایع شده است.

سیم بر اذعان کرد: قاچاق کالا در هر زمینه‌ای ازجمله پوشاک باعث فرار ارز از کشور و کاهش سطح اشتغال و محروم شدن دولت از دریافتی‌های گمرکی شده در نتیجه کشور از چند سو دچار صدمات جدی اقتصادی می‌شود.

وی در خصوص نقش تبلیغات پوشاک داخلی در ممانعت از ورود پوشاک قاچاق به کشور گفت: تبلیغات می‌تواند در شناسایی کالاها نسبتاً مفید باشد اما نمی‌تواند نقش آن‌چنانی را بازی کند.

سیم بر ادامه داد: به کارگیری ماشین آلات جدید و سرمایه گذاری با مشارکت شرکت‌های بزرگ نساجی زمینه ساز افزایش کیفیت کالاهای نساجی و رقابت پذیری قیمت آنها خواهد شد.

وی افزود: کشورهایی مثل ترکیه و پاکستان توانسته‌اند با تکنولوژی جدید به صنایع نساجی خود رونقی جدید بدهند کشور ما نیز باید با انجام این کار و سرمایه گذاری کشور های دیگر فراهم کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ممکن است وجود برندها و مارک‌های مشهور در پی تقاضا مؤثر باشند اما درصد بسیار جزیی از کل تقاضا را تشکیل می‌دهند.
ارسال نظرات