مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

کمال اربعین در شناخت یزیدی ها زمان است

حجت الاسلام کریم سرافراز گفت: اگر در اربعین از یزید زمان نگوییم و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و آل سعود نگوییم، این اربعین دشمن شکن نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۷۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز با حضور در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مأموریت حفاظت از مرزهای جنوب غرب کشور، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان به دلایل ماندگاری نهضت حسینی در طول تاریخ اشاره کرد.

وی، اهمیت اربعین را در جادوانه شدن نهضت حسینی در این روز دانست و تصریح کرد: در این روز با تدبیر الهی خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه و این کار پایه گذاری شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تأکید کرد: مهم ترین نکته درباره اربعین روایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام است که نشانه‌های مؤمن را پنج چیز عنوان فرموده اند و عبارتند از؛خواندن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب + 11 رکعت نماز شب + 23رکعت نوافل‌) ، زیارت اربعین، انگشتری در دست راست، وجود آثار سجده ‌بر پیشانی و بلند خواندن بسم الله در نماز.

حجت الاسلام سرافراز، بازگشت اسرای کربلا از شام به مدینه و ورود جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به کربلا را دو نکته مهم اربعین دانست و گفت:‌ علت ماندگاری نهضت امام حسین علیه السلام در اخلاص آن امام و یاران باوفایش در این واقعه و بصیرت افزایی امام سجاد علیه السلام و پیام رسانی و روشنگری به موقع حضرت زینب کبری سلام الله علیها نهفته است.

وی، تبعیت از سیره معصومین علیهم السلام را راه سعادت دنیا و آخرت دانست و با توصیه مرزداران به اخلاص در این عمل عبادی خویش، اجر و مزد یک روز مرزبانی در راه خدا را به تبع حدیث شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، بهتر از دنیا و هر چه در آن است، عنوان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، عاشورا را تجسم قافله حسینی پیش از عصر روز دهم و اربعین را تجسم فریاد حضرت زینب سلام الله علیها در مقابل یزید دانست و گفت: اربعین، تجسم کلام امام سجاد علیه السلام است که فرمود: آیا مرا تهدید به کشته شدن می کنی؟ کشته شدن عادت ماست و شهادت کرامتی است که خدا به ما عطا فرموده است.

وی، گفت: اربعین این است که یزید زمان خود را تشخیص دهیم، همانطور که حضرت زینب سلام الله علیها به یزید بن معاویه، فرمود: کید و حیله ات را به کار بگیر و تلاشت را بکن؛ اما به خدا سوگند که نخواهی توانست یاد ما را از بین ببری.

این مقام مسئول، تأکید کرد: در اربعین باید بر سر یزید و شمر زمان و ابن زیاد زمان هم فریاد زد. اگر فقط از یزید آن زمان حرف بزنیم، و او را لعن کنیم؛‌در حالی که مرده است و در قبر است، به حقیقت اربعین نمی رسیم؛ البته یزید بن معاویه مستحق لهن و نفرین است و ما در زیارت عاشورا لعن بر یزید و معاویه و ابن زیاد را هزاران بار تکرار می کنیم؛ ولی اگر فقط در زمان گذشته متوقف شویم و به زمان حال برنگردیم، اربعین به کمال نمی رسد.

وی، افزود: وقتی اربعین به کمال خود می رسد که ما یزیدی های زمانمان را مشخص کنیم و بشناسیم و بدانیم که یزید زمان یعنی؛ اسرائیل، آمریکا، آل سعود، داعش و تکفیری ها.

سرافراز، گفت: اگر در اربعین از یزید زمان نگوییم و فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و آل سعود نگوئیم ، این اربعینی که خالی از لعن بر یزیدیان زمان باشد، دشمن شکن نخواهد بود. اربعین ما باید دشمنان را به وحشت بیندازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: اربعین باید مسئولیت اسلام را بر دوش بکشد، همانطور که قافله زینب سلام الله علیها مسئولیت اسلام را بر دوش کشید. حضرت زینب کبری سلام الله علیها از مقاومت حسینی روز عاشورا دفاع کرد و با مسئولیت پذیری، یزید زمانش را مخاطب قرار داد از حسین زمانش دفاع کرد، در نتیجه قافله حسینی یک قافله مؤثر و سرافراز شد.

حجت الاسلام سرافراز، در زمینه اهمیت مرزبانی و مرزداری از منظر اسلام نیز اشاره کرد و گفت: اخلاق اسلامی، اخلاص الهی، اقتدار نظامی و آمادگی عملیاتی در موفقیت مأموریت های محوله مرزبانان نقش اساسی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به کارنامه درخشان رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در صحنه های مختلف هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در منطقه شمالغرب اشاره کرد و گفت: اکنون نیز در حفاظت از مرزهای جنوب غرب، با تأسی از سیره شهدای گرانقدر و مدافعان حرم همچون سردار شهید عزت الله سلیمانی، موفق خواهید شد.

بازدید از مقرهای رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مناطق مرزی جنوب غرب کشور از برنامه های حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری در استان خوزستان بود.

ارسال نظرات