قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: آموزش مهارتهای لازم به دانش آموزان در میدان اجتماعی امکان پذیر است.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۱۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، داود روستایی قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج با بیان اینکه تربیت اجتماعی تنها ماموریت سازمان دانش آموزی است، گفت: آموزش مهارتهای لازم به دانش آموزان در میدان اجتماعی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید در میدان اجتماعی به تربیت دانش آموزان بپردازد اظهار داشت: باید آموزش های پیش بینی شده به سمت مهارت های اجتماعی حرکت کند و در برنامه هایی مثل اردوی دانش آموزی ، باید قدرت حل مساله ، فن بیان و سایر مهارتهای لازم به دانش آموزی آموزش داده شود.

روستایی در این نشست به تشریح جایگاه سازمان دانش آموزی، فعالیت و نسبت سازمان با آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها پرداخت و با بیان اینکه سازمان دانش آموزی متعلق به آموزش و پرورش است گفت : کلیه ساز و کار های آن در اختیار آموزش و پرورش است.

وی فعالیت های سازمان دانش آموزی را در طول فعالیت های آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه نسبت سازمان دانش آموزی به آموزش پرورش نسبت جزء به کل است، گفت: فلسفه تشکیل سازمان همکاری در اجرای برنامه های مختلف است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور به جایگاه و ظرفیت حقوقی سازمان دانش آموزی نیز اشاره کرد و با تاکید بر استفاده از این ظرفیت اظهار داشت: سازمان دانش آموزی باید به همه معاونت های آموزش و پرورش خدمات ارائه نماید.

وی مدرسین، مربیان و دانش آموزان را اصلی ترین نیروی های سازمان دانش آموزیبرشمرد و گفت: سازمان باید محل رفت و آمد مربیان ، دانش آموزان و شکل گیری تشکل های دانش آموزی باشد.

وی راه اندازی تشکل های پیشتاز و فرزانه را اولین اقدام استان دانست و خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور آشنا نمودن مربیان با اصول برگزاری اردوهای دانش آموزی و نحوه مواجهه با خطرات شد و گفت: تشکل ها یک نعمت و ظرفیت هستند و باید از آنها استفاده مطلوب شود.

گفتنی است؛ با حضور قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور، احمد عبداللهی به عنوان مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کردستان معرفی و از خدمات حسام رضایی تجلیل شد.

ارسال نظرات