سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی وزش باد شدید و كاهش محسوس دما تا حدود ۱۰ درجه سلسیوس را در شهرهای زیارتی جنوب عراق پیش‌بینی كرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۱۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش بسیج،  سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای پیش‌بینی کرد شهرهای زیارتی جنوب عراق با وزش باد شدید و كاهش محسوس دما (حدود ۱۰ درجه سلسیوس) همراه باشند.

 همچنین به تدریج با گذر این سامانه كاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی كشور از جمعه تا یكشنبه هفته آتی پیش بینی می‌شود كه در شمال، شمال شرق و شمالغرب كشور دمای كمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق كشور در این مدت بیش از ۱۵ درجه افت دما خواهد داشت.

بنابر این گزارش سه شنبه ۹۴/۹/۱۰ بارش باران و برف در ارتفاعات در غرب آذربایجان غربی، غرب كردستان، كرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان كه در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط بارش تگرگ وجود دارد و در جاده‌های كوهستانی اختلال در تردد جاده‌ای به سبب بارش برف و لغزندگی پیش بینی می‌شود.

امروز سه شنبه جنوب عراق و شهرهای مقدس نجف و كربلا با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاك و از اواخر وقت گاهی بارش پراكنده باران پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی كشور برای روز چهارشنبه ۹۴/۹/۱۱ پیش بینی كرد استان‌های شمال‌غرب كشور (آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، كردستان، اردبیل و زنجان) با بارش پراكنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده‌ای، استان‌های جنوب غرب و غرب كشور (ایلام، جنوب كرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و كهگیلویه و بویر احمد ) با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف كه در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار ورعدوبرق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

همچنین در روز چهارشنبه شهرهای جنوبی عراق (نجف و كربلا ) با بارش پراكنده و گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

در روز پنجشنبه ۹۴/۹/۱۲ بارش باران در استان‌های كهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و در ارتفاعات زاگرس بارش برف، در شمال و ارتفاعات البرز و شمالغرب كشور با فعالیت شاخه شمالی موج، بارش برف و در استان‌های واقع در غرب كشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی توصیه كرد با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده اقدام لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط هموطنان گرامی و سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول به عمل آید.

احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های كوهستانی مناطق یاد شده،  انجام پیش گیری‌های لازم در مناطق جنوب‌غرب كشور و در مناطقی كه احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و عدم تردد در مناطق كوهستانی جنوب‌غرب به خاطر احتمال رعدوبرق و احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق جنوب‌غرب كشور به سبب بارش تگرگ از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی كشور است.
ارسال نظرات