برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورایی

مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورایی با تجلیل از نفرات برگزیده در هریک از بخشهای شعر و عکس این سوگواره در آستانه اربعین حسینی در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۱۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورایی با حضور شاعران و هنرمندان از سراسر کشور در محل فرهنگسرای کوثر زنجان برگزار شد که در این مراسم با اهدای لوح و تندیس سوگواره از برگزیدگان بخشهای شعر و عکس تجلیل به عمل آمد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی روزبه زنجان در مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورایی گفت: سوگواره ملی شعر و عکس عاشورای به شکل خودجوش توسط دانشجویان دانشگاه روزبه زنجان برگزار می‌شود که در ابتدا این سوگواره در سطح استانی و دانشجویی بود که در دو سال گذشته به شکل ملی و شرکت عموم افراد جامعه انجام می‌شود.

مسعود کریملو افزود: در این سوگواره 65 عکاس و 51 شاعر از سراسر نقاط کشور و از کشورهای ترکیه و عراق شرکت داشتند که در مجموع شش نفر از برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به به استقبال خوب از سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورایی عنوان کرد: با توجه به آثار ارسالی از کشورها عراق و ترکیه در تلاشیم در سالهای آینده برای حضور هرچه گسترده شرکت کنندگان از کشورهای مسلمان بروشورهای تبلیغاتی این جشنواره را به زبانهای دیگر نیز ترجمه کنیم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی روزبه زنجان گفت: همکاری و مساعدتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد استان زنجان در راستای برگزار سوگواره بسیار چشمگیر بوده است.

گفتنی است که در این مراسم اشعار هریک از شاعران آیینی برگزیده در این سوگواره خوانده شد و اجرای نمایش «هبل در آتش» توسط گروه تئاتر باران از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورایی به شمار می‌رفت.

شبنم فرضی‌زاده از استان اردبیل، محسن کاویانی و تکتم حسینی از استان قم از برگزیدگان بخش شعر آیینی و مهدی عقیقی از قوچان، مونا اسماعیلیان و حسین نظری از استان زنجان از جمله افراد برگزیده در بخش عکس عاشورای در چهارمین سوگواره ملی شعر آیینی و عکس عاشورای بودند.

ارسال نظرات