مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان:
پیاده روی در راه امام حسین باعث یک کار فرهنگی بزرگ می شود که آن اخلاص است؛ این پیاده روی با کار فرهنگی بزرگی که صورت می گیرد نیاز به هزینه‌ی زیادی ندارد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۳۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مهدی شکری‌زاده، در گفت‌وگو با"دانشجوآزاد "دررابطه با اربعین که به عنوان دومین اجتماع بزرگ بعد از حج است گفت: ما می دانیم که می گویند فریضه کربلا از حج بالاتر است بدلیل خود سازی که در این راه برای مردم به وجود می آید.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان افزود: امام صادق (ع) در خصوص کسانی که استطاعت مالی ندارند به حج بروند فرمودند سالی یک بار به کربلا بروند و ثروتمندان حداقل سالی دو بار به این سفر پر فیض بروند.

این فعال دانشجویی با اشاره به پیاده روی روز اربعین اظهار داشت: پیاده روی دراربعین یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی است؛ به نظر من همان طور که در ماه مبارک رمضان خداوند همه را به سفره خودش فرامی خواند و دعوت می کند تا به عبادت پرودگارشان بپردازند امام حسین(ع) هم در محرم بعد از مدتی عزاداری مخلصانه دوستدارانش را در یک جا جمع می کند تا زائرانش به خود سازی برسند.

وی تصریح کرد: پیاده روی در راه امام حسین باعث یک کار فرهنگی بزرگ می شود که آن اخلاص است؛ این پیاده روی با کار فرهنگی بزرگی که صورت می گیرد نیاز به هزینه‌ی زیادی ندارد درصورتیکه برای هر کار فرهنگی که افراد بزرگ و سرشناسی جهت سخنرانی دعوت می شوند بایدهزینه های زیادی پرداخت.

شکری زاده توضیح داد: پیاده روی اربعین از جهات دیگری هم ارزش دارد و آن این است که ائمه اطهار روز اربعین پیاده به کربلا می‌رفتند؛ از فضایل اربعین زیاد شنیده ایم که یکی از آن ها این است که هر کس به پیاده روی اربعین رود انگار هزار اسیر را آزاد کرده است.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان با اشاره به اهمیت روز اربعین اذعان داشت: امروز خیلی از افراد درگیر جهالت و نادانی هستند و نسبت به دین اسلام شناختی ندارد و این پیاده روی اربعین امام حسین (ع) را به جهان اسلام معرفی می کند و می بینیم که در یک روز تمام رسانه های تلویزیونی نگاهشان به زائران سیدالشهدا در اربعین است؛ و اگر در این موضوع عمیق شویم می فهمیم اگر این پیاده روی اربعین نبود فرهنگ حسینی هم در بین جهان اسلام به فراموشی سپرده می شد.

وی در ادامه گفت: هدف داعش و آمریکا این است که بتواند کربلا را به تصرف خودشان در بیاورند و این اسلام ناب را از بین ببرند.

این فعال دانشجویی تشریح کرد: امسال اربعین از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرابا رخداد فاجعه منا، اجتماع میلیونی زائرین اباعبدالله در روز اربعین به دنیا نشان می دهد که می توان با تکیه بر توان کشورهای اسلامی مانند ایران و عراق اجتماعی بسیار بزرگتراز حجاج را بدون کوچکترین آسیبی مدیریت کرد.

شکری زاده افزود: فاجعه منا نشان داد که عربستان با آن همه ادعا نتوانست تعداد کمی زائر کعبه را ساماندهی کند و مدیریت خوب زائرین در روز اربعین در نزدیکی گروه تروریستی داعش مجددا بی کفایتی آل سعود را به دنیا نشان خواهد داد.

وی با اشاره به یکی دیگر از پیام های اربعین بیان داشت:همانطور که نظامیان هرسال برای خودشان یک رزمایش دارند مسلمانان هم یک رزمایش فرهنگی دارند که نشان دهنده بزرگی اسلام است و آن هم پیاده روی اربعین است که نشانگر وحدت مسلمانان و شیعیان است.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه مسئولین و رسانه های این است که به این اجتماع بزرگ بیشتربها دهند و به درستی فضیلت و اهمیت پیاده روی این روز را نشان دهند
ارسال نظرات