خبرهای داغ:
یاداشت اختصاصی خبرگزاری بسیج/ بهنام پناهی

رویش جریان مقاومت اسلامی با الگوگیری از بسیج

بهترین نمونه زایایی فکری و نواندیشی حاصل ازتفکرات عمیق و ریشه دار بسیج تبلور آرمان بلند مقاومت در برابر غده سرطانی رژیم صهیونیستی بود که فرزندان بسیجی لبنان در قالب حزب الله نخستین بار به اثبات رساندند که می توان دل از سازش و سرسپردگی کند و اتکال به جانب قدرت ایمان و روحیه ناشی از آن داشت.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۴۹
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
بهنام پناهی کارشناس مسائل راهبردی در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری بسیج به بررسی ابعاد گوناگون الگوگیری جریان های مقاومت اسلامی از تفکر پیشرو بسیجی در جهان اسلام و خاورمیانه پرداخته که در ادامه می آید:

کمتر کسی می اندیشید نهاد جوانی  که خمینی کبیر طنین برقراری و سرافرازی آن را سر داد روزی این گونه تناور و سترگ در ایران و منطقه بدرخشد و تلالو آن ملت های مظلوم منطقه را به این شجره طیبه امیدوار کند.

امام راحل فرمان تشکیل  بسیج  20 میلیونی را صادر فرمودند در حالی که خیلی ها در خواب غفلت بودند و با ژست لیبرال مآبانه خود دم از دادن زمین و خریدن فرصت می زدند تا از این طریق زمینه نفوذ همنه جانبه قدرت های استکباری آن دوران به ویژه آمریکا را فراهم آورده و با چانه زنی و لابی گری امتیازات سیاسی و اقتصادی را به نفع خویش درو کنند.

اما یک غریو پیر جماران آن چنان وحشت در دل آنان انداخت که در مقابل جوانان انقلابی که  آماده جان فشانی در جبهه های حق علیه باطل بودند سر تسلیم فرود آوردند و پا به فرار گذاشتند.

بقایای همین عده پس از پایان جنگ تحمیلی سخن از بایگانی کردن فرهنگ جبهه و عمل به سبک بسیجی را به زبان راندند و خواهان تجدیدنظر در آن شدند اما جوانانی از نسل دوم  و سوم انقلاب اسلامی با خلف صالح رو ح الله بیعت کردند که  تا آخرین نفس از آرمان های خمینی کبیر و شهدا و جانبازان حفظ و حراست نمایند.

با وجود خیال های باطل و موهومی که تکنوکرات ها و لیبرال ها برای نظام ولایی و نهال های به ثمر نشسته بسیج و سپاه  در سر داشتند هر روز حوزه نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی افزون تر گشت و حتی ندای مظلومیت آزادگی ملت بزرگ ایران در خارج از مرزها شنیده شد .

امروز شاهد فتح الفتوحات فراوان نه تنها در خاورمیانه بلکه در اروپا نیز هستیم نه تنها به لحاظ نظامی و لوجستیکی بلکه  دستاوردهای فرهنگی به همراه داشته که  ذکر نمونه هایی از آن ما را به تحولاتی که تفکر بسیجی نقش اثرگذاری در آن ها بیشتر متوجه خواهد کرد.

بهترین نمونه این زایایی فکری و نواندیشی حاصل ازتفکرات عمیق و ریشه دار بسیج تبلور آرمان بلند مقاومت در برابر غده سرطانی رژیم صهیونیستی بود که فرزندان بسیجی لبنان در قالب حزب الله  نخستین بار به اثبات رساندند که می توان دل از سازش و سرسپردگی کند و اتکال به جانب قدرت ایمان و روحیه ناشی از آن داشت.

حزب الله لبنان با تجربه ده ها مقابله موفق با سلطه طلبی های صهیونیست ها در قدس شریف و بلندی های راهبردی جولان موفق به مهار مزدوران تل آویو و کشیدن خط بطلان بر افسانه شکست ناپذیری آنان و خدشه ناپذیری  سامانه موسوم به گنبد آهنین شد و در نبرد جانانه با مدعی دارا بودن آخرین اسلحه های پیشرفته و ناوگان دریایی کارآمد تنها طی ۳۳ روز آن ها را به زانو در آورد و مجبور به پذیرش تلویحی شکست کند.

حتی جریان های داخلی لبنان به ویژه ملی گراهای وابسته به غرب و آل سعود تصور نمی کردند سید حسن نصرالله رهیر آرمان خواه حزب الله در گام عملیاتی موفق به  جهاد با صهیونیست های تا بن دندان مسلح شود و آنان را به عقب راند اما دنیا به چشم دید شاگرد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) چگونه رویای اسرائیل را برای تسلط بر شاهراه های حیاتی فلسطین اشغالی را نقش بر آب کرد و ناچار کرد امتیازات فراوانی به ملت لبنان و فلسطین بدهند.

تمامی این پیروزی های محور مقاومت به رهبری سید در لبنان تنها حاصل ایمان به آیه مبارکه «و ان تنصروا الله  ینصرکم و یثبت اقداکم» بود که نوید پیروزی به مجاهدان راه حق داده و  نیز رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب که مبارزان را به مقاومت و ادامه جهاد تا پیروزی فراخواندند تا آنجایی که سید شجاعانه و در زمانی که سران حکومت های متحجر عربی قدرت پوشالی صهیونیست ها را تقدیس می کردند اسرائیل را سست تر از لانه عنکبوت توصیف و بار دیگر لرزه بر اندام متجاوزان یهودی نما انداخت.


الگوی مترقی‎تر بسیج نیروهای مردمی را می توان در یمن و جنبش انصارالله یافت که با استقامت بر خواسته های انقلابی  خود مبنی بر بیرون راندن ایادی غرب و اسرائیل  دولت دست نشانده منصور هادی را وادار به گریز به سمت ریاض خواستگاهش کردند.

ادامه نهضت انقلابی یمنی ها با تشکیل کمیته های مردمی رنگ و بوی بسیج  امت حزب الله و کمیته های ابتدای انقلاب را به خود گرفت همان الگویی که توانست با جذب توده های مردمی و ارتش در بدنه تشکیلاتی نسل جدیدی از نهادی پویا  را روی کار بیاورد.

قیام همه جانبه انصارالله که پیش از این صبغه زیدی وقیام بالسیف (مبارزه مسلحانه ) داشت با الهام گیری از مبارزات مردمی در زمان انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر ده ها کشور در زمان جنگ تحمیلی توانست پرچم مبارزه با استکبار آمریکا و استبداد پدرخوانده های سعودی را برافراشته کند.

وضعیت راهبردی یمن از آنجا اهمیت پیدا می کند که تنگه باب المندب نقش کلیدی در تجارت  چند جانبه کشورهای منطقه با بندر ایلات اسرائیل را داشته و از نظر نظامی صهیونیست ها به هیچ وجه حاضر به از دست دادن موقعیت اسکله های خود در این نواحی و حکفرما شدن تفکرات ملهم از بسیج و نیروهای مردمی جمهوری اسلامی نیستند.

روی دیگر تحولات یمن غلبه گفتمانی و نفوذ معنوی ایران در عمق یمن است که آل سعود را به کنار گذاشتن جنگ های نیابتی و رویاروی مستقیم به ویژه اتهام زنی به ظرفیت های مردمی ایران مانند سپاه و بسیج واداشته و آنها که حتی جرات انتشار مواضع صریح و قاطع امام خامنه‎ای (مدظله العالی ) در قبال فاجعه منا را نداشتند بر طبل توخالی مقابله با بسیجی هایی که  به اصطلاح آنان قصد دخالت در یمن وسوریه را دارند می کوبند این در حالی است که توفیقات ملت های آزاده سوریه، یمن و عراق با شکل گیری نهادهای بومی  در این کشورها به سبک بسیج مردمی  و بهره گیری از قدرت ایمانی برخاسته از جمهوری اسلامی به دست آمد.

عرصه بعدی صادرات تفکر ناب بسیجی به خاورمیانه کشورعراق است که با صدورفتوای آیت الله سیستانی و تأسیس  "الحشد الشعبی" (نیروهای داوطلب مردمی) عزم جدی در دولت حیدر العبادی، نخست وزیر برای پاکسازی بقایای رژیم صدام و تکیه بر قدرت داوطلبان شیعه، سنی و مسیحی شکل گرفت و اتحاد مردمی به وجودآمده در این کشور اسباب آزادسازی حصر  مناطق استراتژیک را از لوث تروریست های تکفیری داعش فراهم آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها