بعد از حکم پوتین برای تحریم اقتصادی ترکیه که روز یکشنبه صادر شد، اوکراین افزایش صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به ترکیه را پیشنهاد کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۵۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

به گزارش بسیج،  به نقل از آناتولی، وزیر کشاورزی و غذایی اوکراین اعلام کرد: این کشور آماده است تا شکاف صادراتی بازار محصولات غذایی ترکیه را که توسط تحریم‌های روسیه ایجاد می‌شود را پر کند.

الکسی پاولنکو در بیانیه‌ای اعلام کرد کشور اوکراین به حد کافی تولیدات کیفی محصولات کشاورزی وجود دارد تا بتواند نیازهای ترکیه را در صورت اعمال محدودیت‌ها از سوی روسیه برطرف کند.

وی افزود: "در صورتی که شرکای سنتی تحریم علیه ترکیه اعمال کنند و عرضه غلات به این کشور را محدود کنند اوکراین آماده است تا عرضه گندم، ذرت و روغن را انجام دهد. ترکیه یکی از شرکای قدیمی و قابل اعتماد اوکراین است و آماده‌ایم تا امنیت غذایی این کشور را تضمین کنیم."

اظهارات پاولنکو بعد از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحریم‌ها علیه ترکیه را روز یکشنبه تصویب کرد مطرح شد.

بر اساس این گزارش،‌شرکت‌های ترکیه در روسیه کار می‌کنند و کارمندان ترک‌ تبار این شرکت‌ها با محدودیت‌های وسایل و ابزار مورد نیازی که لازم است از ترکیه وارد کنند مواجهند.

تحریم‌های روسیه علیه ترکیه بعد از اینکه این کشور هواپیمای جنگنده روسی را در مرزهای سوریه ساقط کرد انجام می‌شود.

بنا به این گزارش، حدود دو سال گذشته منطقه کریمه از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد از آن زمان روابط کشورهای اوکراین و روسیه تیره شده و همواره مناقشاتی در صادرات گاز و نحوه پرداخت بدهی بین دو کشور بوده است.

ارسال نظرات