دستورالعمل راهبردی رسانه ها در فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری تدوین می گردد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۶۹
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه شورای اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مدیران روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، ستاد کل نیروهای مسلح، بنیادشهید و امورایثارگران، بنیادحفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، روزنامه همشهری، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، سایت شهید نیوز و بانک دی در محل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.
دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اربعین حسینی گفت: ریشه و خاستگاه این فرهنگ مقدس اهل بیت (ع) و عاشورای حسینی (ع) است. فقیهی با قرائت بندهای ۱۲ گانه سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در امورایثارگران و تأکید بر بند سوم این ابلاغیه در خصوص بستر سازی ، ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم در رسانه ها در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فرمایشات و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری فصل الخطاب ماست و دبیرخانه طبق نظر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه و دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت خودرا مجری و پیگیراین سیاستها می داند.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با تأکیدبر لزوم مشخص شدن وظایف رسانه ها در این حوزه مهم و تأثیر گذار به عنوان پشتوانه امنیت ملی تصریح کرد: در شورای عالی می بایست باز تعریفی بر فرهنگ ایثار انجام شود و این فرهنگ در سبک زندگی ایرانی اسلامی و رفتارهای عمومی مردم تجلی یابد.

گفتنی است در این جلسه مصوباتی از جمله برگزاری ماهیانه شورای اطلاع رسانی ، عقد تفاهم نامه با دستگاهها ، تدوین پیش نویس دستورالعمل اجرائی شورای اطلاع رسانی و دستورالعمل راهبردی رسانه ها در فرهنگ ایثار و شهادت مصوب گردید.
ارسال نظرات