امام جمعه مشگین‌شهر:

شاعران در مسیر بیان حقایق نورانی اولیای خدا قلم فرسایی کنند

اشعار آئینی با برخورداری از درون مایه نغز و با هدف نشر معرفت اولیا و انبیاء الهی از قدرت تاثیرگذاری بسیاری بر مخاطب برخوردارند.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۷۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین‌شهر در آئین شعر عاشورایی با تسلیت اربعین حسینی و ایام ماه صفر در تالار اندیشه مشگین‌شهر اظهار داشت: اشعار آئینی با برخورداری از درون مایه نغز و با هدف نشر معرفت اولیا و انبیاء الهی از قدرت تاثیرگذاری بسیاری بر مخاطب برخوردارند و نیاز است در مناسبت‌های مختلف محافل اشعار آئینی در سطح شهر برگزار شود.

وی با اشاره به روایات مستند از ائمه معصومان بیان کرد: ائمه اطهار(ع) جایگاه بسیار رفیعی برای شاعران قائل می‌شدند و برای یک بیت تاثیرگذار شاعران که مخاطب را در راستای درک احوالات امام معصوم به گریه وادارد بهشت برین الهی را وعده دادند.

امام جمعه مشگین‌شهر تصریح کرد: برخورد امامان معصوم با شاعران بیانگر تجلیل و تکریم ائمه اطهار (ع) از شاعران بوده و شاعرانی که در رثای معرفت اولیای الهی و بیان عقاید و اهداف آنان قلم فرسایی می‌کنند و تفکر و تعقل خود را در مسیر پروردگار به کار می‌گیرند بی شک مستحق تحسین و تکریم هستند.

باوقار با اشاره به اشعار شاعران نامی نظیر محتشم کاشانی و اقبال لاهوری و همچنین شاعران حاضر در جلسه، افزود: ویژگی بارز اشعار محتشم در این است که گذر زمان نیز نمی‌تواند روح تازگی و اندیشه والای شعر را از بین ببرد و در همه حال تاثیر شگرفی بر ذهن و قلب خواننده می‌گذارد.

وی گفت: تاثیرگذاری یک بیت شعر پرمحتوا در رثای اهل بیت و در مسیر پروردگار از تاثیرگذاری یک ساعت موعظه توسط سخنران قهار به مراتب بیشتر است که این جزو ویژگی اشعار شاعران حقیقت گو و مریدان و عاشقان ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به روایتی مستند از امام باقر(ع) که در مقابل شعر شاعر وارسته آن زمان فرموده بود هر کس در رثای جدم حسین(ع) شعری بسراید بهشت بر او واجب می شود، اظهار کرد: شاعرانی در مسیر بیان حقایق نورانی اولیای خدا قلم فرسایی کنند بنابه فرمایش امام محمد باقر(ع) روح‌القدس همواره همراه او بوده و جایگاه جاوید او بهشت برین پروردگار است.

وی تصریح کرد: تاثیر قلم در مسیر نشر اهداف دین مقدس اسلام و معرفی اندیشه‌های انبیاء و اولیای الهی بسیار حایز اهمیت است و در این راستا تکلیف صاحبان قلم بسیار خطیر و حساس است و باید سعی کنند تا قلمشان در مسیر روشنگری و بیان حقایق دین مبین اسلام و آرمان‌های ائمه اطهار(ع) باشد.

خطیب جمعه مشگین‌شهر با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش در تدارک شب شعر عاشواریی و مسئولان دخیل در اجرای این برنامه افزود: استقبال مردم از این محافل بیانگر رغبت افکار عمومی به درک اشعار و شنیدن آثار شاعران اهل بیت است و در این راستا باید تلاش کنیم تا برنامه‌های شب شعر آئینی در مشگین‌شهر افزایش یابد.

ارسال نظرات