مدیر جهاد کشاورزی طارم:

تولید 50 تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان طارم

در حال حاضر 50 تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان طارم تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که علاوه بر مصرف محلی به استان گیلان و شهرهای همجوار صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۸۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: در حال حاضر 50 تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان طارم تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علیرضا عماری افزود: ماهی‌های تولید شده در طارم علاوه بر مصرف محلی به استان گیلان و شهرهای همجوار صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور تامین و ترویج مصرف گوشت سفید، پرورش ماهی از جمله برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی طارم بوده به طوری که با وجود کم آبی در نیمسال امسال 94 هزار و 500 قطعه بچه ماهی در استخرهای بتنی و خاکی این شهرستان رهاسازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ابراز کرد: پیش بینی می‌شود با افزایش آب در دسترس و شرایط مطلوب دمایی و تولید بچه ماهی تا پایان سال مجموع تولید ماهیان پرورشی به 350 تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت، ترویج و آموزش استفاده از روشهای نوین آبزی پروری، بکارگیری تجهیزات و ادوات پرورش ماهی و بکارگیری توصیه‌های کارشناسی بوده که سبب افزایش تولید و کاهش دوره رشد ماهی در استخرهای پرورش ماهی در شهرستان طارم شده است.

عماری گفت: در حال حاضر 30 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ابراز کرد: به منظور کاهش میزان ریسک در بخش کشاورزی و آبزی پروری ضروری است تا آبزی پروران نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کرده و در اسرع وقت به کارگزینهای ذیربط مراجعه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار