مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور و سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در مسجد زینبیه شهر قیدار برگزارمی شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۸۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه خدابنده با تسلیت به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان گفت: اربعین امام حسین(ع) روزی است که جمعیت ملائکه در کربلا بسیار بیشتر از جمعیت انسانهاست و در چنین روزی اسرای کربلا که به تازگی آزاد شده بودند به کربلا رسیدند.

ولی اله ابراهیمی افزود: عزاداران اربعین امام حسین(ع)، آن سال تنها تعدادی اسرای آزاد شده بودند، اما اکنون میلیونها نفر در سراسر دنیا در مراسم اربعین شرکت می کنند و با عزاداری خود جهانیان را برای آشنایی با امام حسین علیه السلام، هدف و مکتبش تشویق و تحریک می کنند و خود نیز با شرکت در این مراسم راهی برای رشد و عروج به سمت آسمان انسانیت پیدا می کنند.

فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه حقیقتا کسی که ارزش شرکت در این مراسم را درک کند هرگز آن را رها نخواهد کرد یا با اعمال ناشایست تباهش نخواهد نمود ادامه داد: کسی که با ریختن اشک، محبتش را به امام حسین نشان می دهد، یا با خواندن زیارتنامه، هدیه ای نثار می کند، مثل فقیر تهی دستی است که در بارگاه پادشاهی با عظمت تر از سلیمان تحفه ای ناچیز آورده تا سلیمان او را از همه چیز بی نیاز کند.

ابراهیمی اعلام کرد: به مناسبت اربعین امام حسین(ع) فردا صبح ساعت ۹ حرکت دسته عزاداری از میدان امام حسین(ع)شهر قیدار آغاز و به طرف مسجد زینبیه حرکت می کند و در آنجا حجت الاسلام متین،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان به ایراد سخن می پردازد و پس از مداحی،از میمهانان با ناهار پذیرایی می شود.

وی درباره هدف از برگزاری این برنامه گفت: بسیاری از مشتاقان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) به دلایل مختلفی نتوانستند که خودشان را به کربلا برسانند و در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند و مراسم فردا در حقیقت برای این افراد است تا با حضور خود جزء زوار این امام همام قرار بگیرند و وجود تشنه خود را سیراب کنند.

وی ادامه داد: شعار مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع)هیهات من الذله است که برگرفته از شعار خود سید و سالار شهیدان است و این حرکت دارای پیام سیاسی و انقلابی برای دنیا است و یک بار دیگر قدرت و عظمت شیعیان را به جهانیان نشان می دهد.

فرمانده سپاه خدابنده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیاده روی و عزاداری شیعیان در اربعین حسینی این امر را نشان می دهد که شعله عشق و ارادت به امام حسین(ع) پس از قرنها،نه تنها خاموش نشده است بلکه شعله ور تر هم شده است و روحیه شهادت طلبی در میان آنها همچنان وجود دارد.

ارسال نظرات