سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان:

حفاظت از ذخایر آبزیان از وظایف اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست است

یکی از وظایف اداره کل حفاظت از ذخایر آبزیان است و در این رابطه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۰۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: یکی از وظایف  اداره کل حفاظت از ذخایر آبزیان است و در این رابطه نیز اقدامات خوبی انجام شده؛ چراکه آبزیان نیز جزوی از چرخه حیات بوده و حذف یک گونه از آن صدمات جبران‌ناپذیری به محیط‌ وارد می‌کند.
ناصر جعفری افزود: نیروهای یگان حفاظت در حین بازرسی از مناطق مختلف قطعا به موضوع صید غیرمجاز ماهی نیز نظارت دارند و این‌گونه نیست که برای ما حفاظت از جانوری در اولویت باشد، بلکه حیات‌وحش باید حفاظت شده و به دست آیندگان سپرده شود تا فرزندان ما نام برخی گونه‌ها را در کتاب‌ها دنبال نکنند.
این مسئول در ادامه به دستگیری چهار نفر متخلف به جرم صید ماهی در سد گلابر زنجان و کشف و ضبط تعداد 22 قطعه ماهی کپور از متخلفان اشاره کرد و گفت: در پی پایش محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود در حوالی سد گلابر متوجه صید غیرمجاز ماهی توسط پنج متخلف در دو گروه 2 و سه نفره شده که پس از تعقیب و گریز دو ساعته یکی از متخلفان متواری و چهار فرد دیگر دستگیر شدند.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه فرد متواری تحت پیگرد و شناسایی است، افزود: از یک گروه متخلفین 21 قطعه ماهی و یک رشته تور دیواری به طول 100 متر و از گروه دیگر یک قطعه ماهی و یک رشته تور دیواری به طول 20 متر کشف و ضبط شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار