خبرهای داغ:
روزنامه انگلیسی در یادداشتی ضمن اشاره به طرح نخست‌وزیر این کشور برای حملات هوایی در سوریه نوشت، ادعای کامرون برای حضور ۷۰ هزار نیروی میانه‌رو در سوریه، افسانه است.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۰۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، «رابرت فیسک» تحلیل‌گر مشهور انگلیسی در یادداشتی برای روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت، سخنان «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درباره وجود 70 هزار نیروی میانه‌رو در سوریه افسانه است.

فیسک در ادامه نوشت، ارتش سوریه تنها نیروهای زمینی حاضر در این کشور هستند و با کمک پوتین به مناطق از دست رفته، دست می‌یابند. بعد از آنکه حداقل 60 هزار نیروی ارتش سوریه به دست تروریست‌های داعش یا جبهة النصره کشته شدند به سختی حاضر خواهند شد با نیروهای 70 هزار نفری معارضان میانه‌روی مورد ادعای کامرون، که بیشتر به ارتش ارواح می‌ماند، در سوریه مبارزه کنند. اگر ارتش 70 هزار نفری ارواح که کامرون معرفی کرده، وجود داشته باشد خیلی زودتر از این دمشق را به تصرف خود درآورده بود و بشار اسد را از قدرت کنار زده بود.

هفته قبل کامرون طرحی را در پارلمان ارائه کرد که بر اساس آن انگلیس قصد دارد با 2 یا 3 جنگنده، مواضع داعش را در سوریه بمباران کند. اما دولت انگلیس قبل از این موضع داعش را در عراق بمباران کرده‌ است.

فیسک ادامه می‌دهد، «مساله عجیب درباره این اتفاقات این است که بیشتر مردم انگلیس که من با آنان برخورد داشته‌ام، همچنین بیشتر اعرابی که با آنها برخورد داشتم همه این مسایل را می‌دانند. حزب کارگر هم به همه این مسایل آگاه است. اما نمایندگان پارلمانی حزب کارگر انگلیس که مانند بلر هستند، قصد دارند به نفع دیویدکامرون رای دهند چون نیت آنان از بین بردن فرقه شیطانی داعش است.

در ادامه وی این سوال را از نمایندگان مطرح کرد که آیا تعداد 70 هزار نیروی سوری میانه‌رو که کمیته مشترک اطلاعاتی کامرون مدعی می‌شود، واقعیت دارد یا افسانه است و آیا این کمیته انقدر احمق است که درباره تاثیر مذهبی و افراطی عربستان سعودی بر روی این شاخه مرگ چیزی نگفته است. فیسک افزود، اگر کمیته مشترک اطلاعاتی هم این مسایل را برای کامرون بیان کرده است، چرا دیوید کامرون ضمن ارائه طرح خود در پارلمان به این مسایل اشاره نکرده است.

در ادامه یادداشت  ایندیپندنت آمده است «نه ما در جنگ به سر نمی‌بریم. داعش توانایی قتل عام مردم بیگناه ما را دارد اما به ما حمله‌ور نمی‌شود. داعش مثل انگلیس و آمریکا که بغداد و موصل را در سال 2003 تصرف کردند، قصد تصرف پاریس و لندن را ندارد. آنچه هدف داعش است، قانع کردن ما برای تخریب خودمان است. داعش می‌خواهد ما از اقلیت مسلمانمان متنفر باشیم. داعش خواستار جنگ داخلی در فرانسه میان خواص و مسلمانان است. داعش می‌خواهد مردم بلژیک هم از جمعیت مسلمان این کشور متنفر باشند. برای دستیابی به این، داعش باید زندگی صدها هزار نفر از مهاجران بیگناه را گرفته و با اعلام وضعیت فوق‌العاده در اروپا، به خانه‌های مسلمانان یورش برده و آزادی مدنی تعلیق شود.»

فیسک در انتها نوشت «با وجود همه این مسایل، ‌نخست وزیر دیوید کامرون، غلو می‌کند و با فتوشاپ بر روی نقشه سوریه، مدعی وجود 70 هزار نیروی میانه‌رو در این کشور می‌شود.»


ارسال نظرات
پر بیننده ها