معاون گردشگری اردبیل:

با افزایش مسافر خانه، افزایش مسافر را شاهد خواهیم بود

با صدور مجوز برای 190 واحد خانه مسافر در سطح استان اردبیل 4 هزار و 339 تخت به ظرفیت گردشگری استان اردبیل افزوده می‌شود و این امر زمینه‌ ساز ورود گردشگران و مسافران بیشتر به استان می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۱۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قادر تقی‌زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: با صدور مجوز برای 190 واحد خانه مسافر در سطح استان اردبیل 4 هزار و 339 تخت به ظرفیت گردشگری استان اردبیل افزوده می‌شود و این امر زمینه‌ ساز ورود گردشگران و مسافران بیشتر به استان می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ این مجوزها برای 171 واحد در شهرستان سرعین با 3 هزار و 915 تخت، 15 واحد در شهرستان بیله‌سوار با 357 تخت و 4 واحد در شهرستان نیر با 67 تخت بوده است که فعالیت آنها زمینه‌ساز ارائه خدمات مناسب‌تر و مطلوب‌تر به مسافران ورودی به استان می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه مجوز واحدهای شهرستان بیله‌سوار به دلیل کمبود مراکز اقامتی و ورود سالانه حدود 500 هزار گردشگر به صورت یک ساله صادر می‌شود، افزود: واحدهای مستقر در شهرستان سرعین نیز به علت فعالیت 157 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمان پذیر تنها در نیمه نخست سال و ایام پیک مسافر مجوز فعالیت دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با هدف فراهم کردن امنیت مسافران و تامین اماکن اقامتی، خانه مسافرهایی در استان بر اساس علایق مسافران با تنوع فرهنگی و اقتصادی و شناسنامه دار کردن، کنترل و نظارت بر اسکان گردشگران ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه مراکز اقامتی استان به عنوان مجری طرح خانه مسافر انتخاب و مجوز آن از سوی سازمان مرکزی دریافت شده است، اظهار کرد: خانه مسافرها واحدهایی هستند که برحسب شرایط بومی و منطقه‌ای برای اسکان مسافران مورد استفاده موقت قرار می‌گیرند که می‌توانند بر حسب تنوع ویلا، آپارتمان، سوئیت، خانه، اتاق و اقامتگاه‌های روستایی و عشایری باشند.

تقی‌زاده تصریح کرد: متقاضیان با درخواست کتبی و ارائه مدارک لازم در زمینه مستندات مالکیت ملک، ارائه تاییدیه استحکام بنا و بیمه ساختمان، بیمه مسئولیت مدنی برای کارکنان، اشخاص ثالث و مسافران، ارائه کارت معاینه بهداشت، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صلاحیت فردی و انتظامی و گواهی پایان خدمت پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به تهیه و نصب تابلو برای واحدهای خانه مسافر در تمام شهرستان‌های استان توسط مجری طرح گفت: 6 کیوسک اطلاع‌رسانی نیز در شهرستان سرعین برای ساماندهی خانه مسافر با راهنمایان این مراکز که لباس‌های یک دست دارند در این شهر مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات به مسافران ورودی اقدام می‌کنند.

ارسال نظرات