امروز ؛

همایش الگوی زندگی اسلامی در مکتب امام حسین(ع) برگزار شد

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی همایشی با عنوان الگوی زندگی اسلامی در مکتب امام حسین (ع) در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۱۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج دراستان چهارمحال وبختیاری؛ محمد حسین صابری اراکی در این همایش اظهار کرد: یکی از خصوصیات قیام عاشورا که در بین کل جنگ ها متمایز شده تقابل فضایل و رذایل است.

وی افزود: قیام عاشورا تقابل در برابر فضایل و رذایل اعتقادی بود که در این قیام یک توحید و اعتقاد به خدا در برابر یک شرک و کفر قرار گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وجود سید الشهداء وجودی توحید و وحدانیت است که در مقابلش کفر قرار گرفته است.

صابری اراکی در ادامه اظهار داشت: در واقعه کربلا فقط یک رنگ وجود داشت و آن هم رنگ خدا بود و این توحید را در دعای عرفه از زبان سرور و سالار شهیدان می خوانیم.

وی گفت: شیعه امیر المومنین بودن تسلیم می خواهد و تا زمانیکه در برابر خداوند تسلیم نشویم نمی توانیم یک شیعه واقعی باشیم.

وی شهادت امام حسین را دارای دو پیام شهادت و اسارت دانست وگفت:اگر تنها صرف شهادت بود کسی نمی توانست آئین نامه فرهنگ بشری را به دنیا عرضه کند و اگرتنها اسارت بود این سوز و گدازی که امروز در محرم و صفر است نبود.

این مدرس حوزه علیمه قم اظهار داشت: همه شهدا و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس پرورش یافتگان مکتب امام حسین (ع) بودند.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) بر دوپایه شهادت و اسارت پایه گذاری شد تا امروز بعد از 1400 سال از واقعه کربلا این سوز گداز هنوز هم ادامه داشته باشد.

صابری اراکی , اسارت را نوعی اطلاع رسانی اعلام کرد و گفت: افرادی که به اسارت رفتند و افرادی که به شهادت رسیدند همه با خدای خود معامله کردند.

صابری اراکی با تاکید بر این که هم باید شهادت باشد و هم اسارت افزود: در این اسارات خطبه حضرت زینب (س) شناسنامه اربعین است.

قابل ذکر است این مراسم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و همکاری بسیج کارکنان در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات