مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از بهرمند شدن سالانه نزدیک به 350 نفر از معلولین استان از خدمات ارتوپد فنی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۳۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری؛ محمد میرزایی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان از فعالیت 9 مرکز توانبخشی در حوزه هنر درمانی خبرداد و اظهار کرد: این مراکز شامل، مرکز توانبخشی ذهنی، جسمی، حرکتی، اوتیسم، اعصاب و روان هستند.

وی به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با این اداره اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری در استان با همکاری این دو سازمان در حال اجرا است که تا کنون 25 کودک مبتلا به بیماری پی‌کایو در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری به منظور شناسایی بیماری و ناهنجاری‌های ارثی در گودکان تازه متولد شده اجرا می‎شود و که این امر موجب جلوگیری از عقب‎ماندگی ذهنی کودکان می‎شود.

میرزایی به اهمیت و ضرورت مناسب‌سازی شهر برای معلولین تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون 900 میلیون ریال به منظور این مهم در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 50 مرکز توانبخشی در استان در حال فعالیت است گفت: در حال حاضر 32 هزار مددجو از خدمات بهزیستی و مراکز توانبخشی استان استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات