نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تکلیف عالمان دینی در بیان حقایق دین و دفاع از آن، بسیار سنگین است، گفت: یکی از تکالیف پیامبر، ائمه و عالمان دینی، حراست و دفاع از حریم اسلام و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی نیز در راستای دفاع از حریم اسلام است.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۸۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان؛ آیت الله زین العابدین قربانی در یادواره روحانی شهید میرزا کوچک و150 شهید روحانی استان گیلان با بیان اینکه پیامبر، باید حقایق دین را برای مردم بیان کند، اظهار کرد: اولین تکلیفی که بر عهده پیامبر و سپس ائمه و در زمان غیبت برعهده عالمان دینی است، بیان حقایق دین است.

وی با اشاره به اینکه دو تکلیف مهم دیگر در قرآن بر عهده پیامبر گذاشته شده است، اعلام کرد: این تکالیف نیز در درجه اول بر عهده پیامبر و سپس ائمه و در درجه بعدی برعهده روحانیت، در زمان غیبت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بیان متشابهات و مغفول مانده های معارف قرآن را از تکالیف پیامبرخواند و افزود: عالمانِ دینی بعد از پیامبر و ائمه وظیفه دارند، شبهات را پاسخ دهند و جلوی تحریف حقایق دین که ازسوی دشمنان انجام می شود را بگیرند.

آیت الله قربانی تکلیف روحانیان وعالمان دینی را در بیان حقایق دین ودفاع ازآن، بسیار سنگین خواند و گفت: دومین تکلیف پیامبر، ائمه وعالمان دینی، حراست و دفاع ازحریم اسلام و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی نیز در راستای دفاع ازحریم اسلام است.

وی با تصریح بر اینکه دفاع از حریم اسلام، پیش از نیروهای نظامی، تکلیف عالمان دینی است، خاطرنشان کرد: 2250 شهید روحانی در کشور و150 شهیدِ روحانیِ گیلان نشان می دهد که روحانیت در راستای ماموریت پیامبر که جنگ با کفار است، حرکت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه جنگ های پیامبر(ص) نوعا تدافعی بود، بیان کرد: ایشان هیچ موقع مانند داعش برای کشتن انسان ها جنگ نمی کرد و در اسلام به قوول شهید مطهری جنگ ابتدایی نداریم بلکه جنگ ها برای دفاع است.

آیت الله قربانی با اشاره به اذعان غیرمسلمانان به بی آزار بودن روش پیامبر(ص)، افزود: درغزوات پیامبرکشته های طرفین همه جنگ ها، 1400 نفر بیشتر نبود.

وی در ادامه گفت: میرزا کوچک به انگلیس و روسیه وابسته نبود و در زمانی که شهید شد، مقدار بسیار اندک و ناچیزی پول همراه وی بود و او شهید مظلوم گیلان است.

نماینده ولی فقیه درگیلان با بیان اینکه سومین تکلیف پیامبر، تشکیل حکومت الهی است، تصریح کرد: حکومت اسلامی که امام (ره) تشکیل داد، در راستای تکلیف عالمان دینی است و این حکومت، یکی ازتاثیرگذارترین حکومت ها در جهان و از آمریکا و روسیه نیز تاثیرگذارتر است.

ارسال نظرات