فرمانده سپاه اراک در گفتگو با خبرگزراری بسیج:

یادواره های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش می دهد

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: هرساله مراسم یادوراه شهدای مسجد آقاضیاءالدین همراه با قرائت زیارت اربعین با هدف انتقال پیام عاشورا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۷۱۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

محمدرضا رضایی با اشاراه به سخنان مقام‌معظم رهبری درباره آشنایی ملت ایران با وقایع کربلا اظهار داشت: مقام‌معظم رهبری از جمله افتخارات ملت ایران را آشنایی با سیّدالشهداء، کربلا و مسائل مهمّی که در ذیل یا در ضمن ماجرای عاشورا می‌دانند.

وی افزود: در عصر کنونی نیز با پیروی از سخنان مقام‌معظم رهبری وظیفه داریم تا بصیرت خود را نسبت به اوضاع کنونی و گذشته تاریخیِ نزدیک، روزبه روز افزایش دهیم و از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل نشویم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهداء می‌تواند زمینه‌ای شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری گردد که این خود می تواند عاملی باشد که دشمن نتواند در بحث تهاجم فرهنگی به اهداف شوم خود دست یابد.

رضایی با اشاره به مسئول بودن تک‌تک ارفاد جامعه در تبیین و ترویج مکتب عاشورا گفت: در قیام عاشورا هر کس وظیفه‌ای برعهده داشت از جمله حضرت زینب(س) که در نهایت موفق شدند پیام عاشورا را به گوش همگان برسانند و اجازه نداند پیام عاشورا در افسون‌های سیاسی دستگاه حاکم آن روز از بین برود.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس وظیفه خطیری برعهده داریم تا پیام حضرت امام خمینی(ره) را برای نسل جدید بازگو و آن‌ها را با آرمان‌های شهدا آشنا سازیم و بتوانیم در برابر جنگ نرم دشمن نیز بایستیم و به مانند جنگ سخت پیروز میدان شویم، از این‌رو برای ترویج فرهنگ بسیجی که ریشه در مکتب عاشورا دارد هرساله به همت پایگاه دوم حزب‌الله حوزه شهید چمران مراسم یادوراه شهداء مسجد آقاضیاء‌الدین همراه با قرائت زیارت اربعین برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت 14 با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی و مداحی علیرضا مرادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات