با هدف شناخت حوادث بعد از عاشورا:

افتتاح نمایشگاه تجسمی نمایشی «شریکه الحسین» در مهردشت ابرکوه

نمایشگاه تجسمی نمایشی «شریکه الحسین» با هدف آشنایی بیشتر مردم با حوادث بعد از عاشورا، در حوزه مقاومت حضرت امام(ره) مهردشت برپا شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۷۸۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در آستانه اربعین حسینی نمایشگاه تجسمی نمایشی «شریکه الحسین» با موضوع زندگی حضرت زینب (س) از تولد تا خرابه شام، به همت هیئت علویون و حوزه مقاومت امام خمینی(ره) در مهردشت بازگشایی شد.

علی اصغر احمدی کارگردان این نمایشگاه اظهار کرد: محوریت اصلی نمایشگاه «شریکه الحسین» امام شناسی و ولایت پذیری حضرت زینب(س) می باشد که با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با حوادث بعد از عاشورا برگزار شده است.

احمدی که پیش از این نمایشگاه «بهار علی در آتش» را برپا کرده بود، افزود: نمایشگاه مذکور دارای بیش از 16 بخش است که سرنوشت ساز ترین لحظات زندگی بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) را با ساخت دکورهای عظیم و با نقش آفرینی هنرمندان مهردشتی روایت می کند.

وی در رابطه با تأثیر چنین نمایشگاهی بر درک بیشتر مردم از واقعه عظیم عاشورا، تصریح کرد: مخاطب زمانی بهترین تاثیر را از روضه سیدالشهداء(ع) می گیرد که واقعه عاشورا و مصائب عظیم بعد از آن به نوعی برایش ملموس و قابل فهم شود؛ لذا یکی از روش های موثر در این زمینه تجسم بخشیدن و اجرای صحنه های زندگی آن بزرگواران است.

این فعال عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد: نمایشگاه شریکه الحسین از تاریخ 8/9/94 لغایت 21/9/94 برای بازدید عموم دایر می باشد و علاقمندان می توانند هر شب از ساعت 18:30 تا 23 در محل بلوار امام خمینی(ره) حوزه مقاومت حضرت امام(ره) شاهد اجرای هنرمندان در نمایشگاه باشند.

احمدی در پایان در قالب گلایه ای دوستانه از مسئولین خواست تا بیش از پیش به انجام فعالیت های فرهنگی به ویژه برپایی نمایشگاه هایی که مضمون مذهبی و فرهنگی دارد، بها دهند و همکاری های لازم را با برگزار کنندگان داشته باشند؛ چرا که حضور آنان در کنار فعالین این عرصه، مایه دلگرمی آنان برای انجام کارهای بزرگ بعدی می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار