همزمان با اربعین حسینی:

حضور پرشور و گسترده مردم متدین و ولایی استان در اربعین حسینی

همزمان با اربعین حسینی آئین‌های مختلف عزاداری در سرتاسر دارالعباس استان اردبیل با حضور پرشور و گسترده مردم متدین و ولایی استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۰۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، همزمان با اربعین حسینی آئین‌های مختلف عزاداری در سرتاسر دارالعباس استان اردبیل با حضور پرشور و گسترده مردم متدین و ولایی استان برگزار شد و پایتخت حسینیت شاهد برپایی دسته‌ها و هیئت‌های مختلف عزاداری و برگزاری آئین‌های شبیه‌خوانی بود.

مردم دارالعباس امروز همه یکصدا در آئین‌های عزاداری ندای وفاداری به حسین(ع) را سر دادند و با فریادهای « هیهات منا الذله»، «لبیک یا حسین»، «لبیک یا اباالفضل» و «یا زینب کبری» بر تداوم راه سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش تاکید کردند.

دسته‌های عزاداری اردبیل حرکت خود را از مسجد اعظم اردبیل آغاز کرده و با گذر از میدان عالی قاپو و چهار راه امام و میدان سرچشمه تا میدان امام حسین(ع) اردبیل با سینه‌زنی و زنجیرزنی و نجواهای عرفانه راهپیمایی کردند و در سوگ مصایب امام حسین(ع)، قمر بنی هاشم و اسرای کربلا گریستند که قرائت ادعیه نیز از جمله برنامه‌های آئین عزاداری مردم دارلارشاد اردبیل بود.

در عزاداری مردم اردبیل که استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی، هیئت رزمندگان و جمع پرشور جوانان حضور داشتند مردم پایتخت حسینیت اردبیل پرشورتر از سال‌های گذشته حاضر شده و با انسجام و وحدت مثال‌زدنی به عزاداری اربعین حسینی پرداختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اردبیل در آئین عزاداری مردم اردبیل با اشاره به مصائب اسرای کربلا و حضرت زینب کبری(س)گفت: حضرت زینب(س) برای صیانت از دین الهی و اهداف قیام کربلا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در این مسیر سختی‌های زیادی را تحمل کرد تا بتواند فلسفه قیام کربلا را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد.

حجت‌الاسلام حسین نوری با بیان اینکه پیام کربلا پیام آزادگی و ایستادن در برابر قدرت‌های نامشروع است، تصریح کرد:‌ امروز ما باید با تاسی از قیام کربلا و نقش تاثیرگذار حضرت زینب کبری(س) در مسیر احیای ارزش‌های اسلامی و دینی تلاش کرده و در مقابل مستکبران زمان و قدرت‌های نامشروع با صلابت و اقتدار بایستیم.

وی با اشاره به تجمع میلیونی مردم مسلمان در کربلا بیان کرد:‌ این گردهمایی و تجمع عظیم مسلمانان نشان از اتحاد و همبستگی مردم و عامل ترس دشمنان اسلام و ایجاد هراس در دل آنها می‌شود چرا که با دلی مملو از عشق حسینی در این تجمع حضور دارند که این امر همواره سبب دلهره و نگرانی دشمنان بوده است.

علاوه بر مرکز استان اردبیل در سایر شهرستلان‌های استان اردبیل نیز آئین‌های باشکوه عزاداری اربعین حسینی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و سطح شهرها و روستاهای استان برگزار شد و در کنار آن آئین‌های شبیه‌خوانی و برپایی نمادین کاروان اسرای کربلا نیز در برخی شهرها برگزار شد.

سخنرانان و مداحان در این آئین‌ها در کنار تبیین فلسفه قیام عاشورا، از مصایب اسرای کربلا گفته و بر ادامه راه شهدای کربلا تاکید کردند که بساط نذر و احسان نیز در این آئین‌ها گرم بود و مردم با نذر و نذورات خود از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار