خبرهای داغ:
همزمان با اربعین حسینی، ده ها هزار تن از عزاداران سید و سالار شهدا با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) عزاداری کردند.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۱۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
این مراسم از ساعت 9 و سی دقیقه صبح چهارشنبه با حضور باشکوه کاروان های پیاده عزاداران که از 10 نقطه شهر شیراز به سوی حرم مطهر شاهچراغ (ع) حرکت کرده بودند آغاز شد و در ادامه عزاداران حسینی در آیینی یکپارچه و متحد در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) و صحن های حرم مطهر به عزاداری و سینه زنی پرداخته و با سردادن نوای پر طنین «لبیک یا حسین»  در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و خاندان و یاران باوفایش مرثیه سرایی کردند.

سپس نماز ظهر و عصر اربعین حسینی با حضور مردم به امامت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اقامه شد و بعد از نماز، ساعتی، عزادارن اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری پرداخته در غم چهلمین روز شهادت مظلومانه سرور آزادگان جهان و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

لازم به ذکر است که ویژه برنامه های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به مناسبت اربعین حسینی از سه شنبه دهم آذرماه آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت. به همین مناسبت، آیین عزاداری و قرائت دعای کمیل نیز بعد از نماز مغرب و عشاء پنج شنبه 12 آذرماه، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق و مداحی حاج کاظم محمدی، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها