امام جمعه بیله سوار:

زیارت اربعین مکمل نهضت عاشورا است

زیارت اربعین مکمل پروژه هدایت نهضت عاشورا است زیرا که با شهادت امام حسین علیه السلام و اسارت فرزندان، پیام خون شهدا در اربعین به عالمین رسید.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۲۸
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، راهپیمایی"جاماندگان اربعین"همزمان با سراسر کشور، با حرکت دسته های عزاداری از مقابل حسینیه ثارالله سپاه ناحیه بیله سوار شروع و به سمت مسجد جمعه این شهر انجام شد.

در تجمع پایانی این راهپیمایی حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه اسلام پیامبر، اسلام امام حسین علیه السلام است گفت: راهپیمایی اربعین ترکیب عشق و ایمان است.

وی گفت: امروز اربعین نماد عاشورا شده است و همچنانکه در اربعین اول کوفیان بیدار شدند امروز نیز کل دنیا پیام اربعین را شنیده اند.

وی اظهار کرد: زیارت اربعین مکمل پروژه هدایت نهضت عاشورا است زیرا که با شهادت امام حسین علیه السلام و اسارت فرزندان، پیام خون شهدا در اربعین به عالمین رسید.

حجت الاسلام قیاسی با بیان حدیثی از امام حسن عسگری علیه السلام گفت: هر کسی که توان مالی داشته باشد اما به زیارت اربعین نرود جایی در بهشت نخواهد داشت.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به اینکه هیچ یک از مراجع تقلید شبیه خوانی را عزاداری نخوانده است گفت: بهترین عزاداری خواندن زیارت اربعین در روز اربعین حسینی است.

وی ضمن تسلیت اربعین حسینی، به راهپیمایی عظیم اربعین در سال‌های اخیر اشاره و ابراز کرد: به لطف الهی در این چند سال اخیر می بینیم که بزرگترین و با عظمت ترین راهپیمایی مذهبی هر ساله در اربعین در عراق برگزار می شود به گونه‌ای که بهت و حیرت جهانیان و دشمنان شیعه را بر انگیخته است.

حجت الاسلام قیاسی عنوان کرد: اکنون بعد از گذشت حدود ١٤ سده همچنان عشق و شوری برای زیارت امام حسین(علیه السلام) وجود دارد که بعضی از افراد از کشورهای مختلف با تحمل سختی های فراوان اما با عشق به به سرور و سالار شهیدان خود را به کربلا و زیارت در روز اربعین به کربلا می رسانند.

وی بیان کرد: این واقعه از جهتی سرّ و جاذبه دستگاه اهل بیت(علیهم السلام) است و از جهتی دیگر هم شکوه و عظمت تشیع را عیان کرده و به نوعی به استراتژی و راهبرد شیعه تبدیل شده خصوصاً در قبال حرکت تکفیری ها که می کوشند نور عشق اهل بیت(علیهم السلام) را خاموش کنند و به لطف الهی این جمعیت انبوه، هویت جهانی تشیع را در این راهپیمایی اثبات می کند.

وی افزود: اهمیت زیارت اربعین به حدی است که حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) آن را جزء پنج علامت شیعه دانسته اند و پیام اربعین این است که دانسته شود هدف امام حسین(ع) چه بود و برای چه شهید شده است؛ بنابراین هزینه های که می شود باید در این مسیر و به خاطر این هدف باشد.

در این تجمع مداحان با نوحه سرایی و سرودن اشعاری در مدح امام حسین علیه السلام اشک ماتم را برگونه های حاضرین نشاندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار