حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر صادقی پیاده روی اربعین حسینی، همایش و کنگره بزرگ نمایش اقتدار شیعه و مسلمانان است.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۹۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با شب اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، جاماندگان از حضور در کاروان اربعین حسینی در کربلا با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و امامزادگان سراسر استان با روضه خوانی و نوحه سرایی در سوگ اربعین حضرت سیدالشهدا علیه الاسلام و یاران باوفایش عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

در شهرکرد نیز عزاداران حسینی در قالب هیئات عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در مساجد، حسینیه ها، تکایا، از جمله مساجدجامع، صاحب الزمان(عج)، امام جواد علیه السلام ، امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها، حسینیه اعظم ، مهدیه مصلای امام خمینی(ره) و ... به عزاداری پرداختند.

در مراسم دهه آخر ماه صفر که به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد در مهدیه مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر صادقی با تسلیت اربعین حسینی به همایش عظیم و جهانی اربعین اشاره کرد و گفت: میلیونها انسان آزاده از سراسر جهان برای حضور در پیاده روی و مراسم اربعین حسینی خود را به نجف و کربلا رسانند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عشق به سالار شهیدان موجی از محبت و ارادت را قلوب مردم آزاده جهان قرارداده که با ترک خانه و زندگی روز مره ، حماسه ای را خلق می کنند که در جهان سابقه ندارد ، این همایش و کنگره بزرگ نمایش اقتدار شیعه و مسلمانان است.

وی به ترفندهای استکباری علیه اسلام اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام برای براندازی انقلاب اسلامی ایران نقشه های شومی را طراحی کردند که با رهبری های پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری و بصیرت مردم ایران اسلامی خنثی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی به جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: جهان غرب با حمایت از صدام جنگ را به ایران اسلامی تحمیل و دو کشور مسلمان را در مقابل یکدیگر قرار دادند، دراین مرحله هم ملت بزرگ ایران درسی فراموش نشدنی به دشمنان دارد و امروز دنیا شاهداست که مردم مومن و عاشق اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام کشور عراق چگونه عزتمندانه پذیرای زائران ایرانی در اربعین حسینی هستند.

گفتنی است: این مراسم با شکوه تا پایان ماه صفر همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مهدیه مصلای امام خمینی(ره)شهرکرد با برنامه های متنوع از جمله؛ تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سخنرانی ، مداحی و نوحه خوانی ادامه دارد.

ارسال نظرات