“بسیج و عرصه های علمی” صادق جعفری: بسيج فراتر از كلمات بوده و در توصيف نمي گنجد .
کد خبر: ۸۶۰۲۸۹۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
هنگامی که در اوایل انقلاب کشور مورد تهاجم دشمن بعثی قرار گرفت کمتر کسی در جهان تصور می کرد که ارتش از هم گسیخته ایران بتواند در مقابل ارتش مجهز عراقی دوام بیاورد. به همین دلیل صدام ادعا کرد که در کمتر از ۳ روز، ناهار را در تهران خواهد خورد ولی پیر مراد ایرانیان با الهام از قرآن و آموزه های دینی فرمان تشکیل بسیج مردمی و دفاع را صادر فرمودند و فوج فوج جوان بودند که برای اطاعت از ولی امر خود راهی جبهه ها شدند و معادلات دنیا را به هم زدند و نشان دادند که بسیج فراتر از کلمات بوده و در توصیف نمی گنجد چرا که بسیج یک سپاهیست که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که درقالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد.
 
بسیجی نشان داده است که موقعیت شناس هست و در اطاعت از مولای خود درنگ نمی کند و هر جا لازم باشد در خدمت نظام و رهبر خود می باشد. زمانی کشور مورد تهاجم بود پس باید در جبهه و جهاد رزم فداکاری می کرد پس از آن در دوران سازندگی توانست کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارد و در فتنه ها خار چشم دشمنان بود و توانست از آزمون فتنه شناسی و شناسایی دشمنان داخلی نیز سربلند بیرون بیاید و اینک باید نشان دهد که به فرمان مولای خود امام خامنه ای درعرصه های علمی و اقتصادی خصوصا اقتصاد مقاومتی نیز سرآمد همه خواهد بود.
 
با توجه به اینکه علم و دانش امروزه به عنوان پایگاه اصلی قدرت و ثروت در سطح جهان مطرح است، از همین رو هر کشوری برای بقا باید به سمت تولید علم و فن آوری برود و در عرصه ی جهانی از رقبای خود عقب نماند. در این زمانه که مولایمان خواستار پیشرفت علمی و تولید علمی هستند بسیج باید با روحیه بسیجی خود وارد عمل شود و باز نشان دهد که در این عرصه نیز جهانیان را متحیر خواهد کرد همچنان که پیش از این نیز بسیجیان دانشمندی چون شهید کاظمی آشتیانی در عرصه های پزشکی و شبیه سازی و شهید شهریاری ها  و احمدی روشن ها در زمینه هسته ای و شهید تهرانی مقدم در عرصه موشک و … دنیا را به تحسین وا داشته اند.
 
بسیج به مفهوم یک ظرفیت و توانمندی اجتماعی برای حضور در عرصه ها و نیازهای پیش روی جامعه است که این میدان های حضور، میدان های متنوعی هستند. یکی از این میدان ها حوزه ی فعالیت های علمی است.
 
بسیجی باور دارد که ایرانی می تواند، ما می توانیم، پیشرفت امکان دارد. چرا که به اوامر امام خامنه ای ایمان دارد که فرموده اند: « علم و تحقیق در همه ی بخش ها امروز برای ما خیلی مهم است. من به این جوانان بسیجی، در هر رشته ای که شماها کار می کنید، اعم از دوره های تکمیلی، تحقیقات، کارهای گوناگون تجربی و غیره توصیه می کنم علم را جدی بگیرید، علم مهم است. می توانیم باز هم جلو برویم، می توانیم به دنیای پیشرفته برسیم، می توانیم مرز علم را بشکنیم و جلوتر هم برویم.»
 
پیشرفت های علمی، پایه های استقلال یک ملت را تقویت می کند و مانع تسلط بیگانگان می شود . مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: « باید علم را که مایه ی اقتدار ملی است، همه جدّی بگیرند و دنبال کنند. کشوری که مردم آن از علم بی بهره باشند هرگز به حقوق خود دست نخواهند یافت. نمی شود علم را از دیگران گدایی کرد. علم درون جوش و درون زاست. باید استعدادهای یک ملّت بکار افتد تا یک ملّت به معنای حقیقی کلمه، عالم بشود.»
 
اقشار مختلف بسیج، با الهام از فرمایشات مقام عظمای رهبر و مولای خویش، و با همت بلند و پشتکار فراوان، نبوغ و استعدادهای خدادادی خویش را بکار گرفتند و اکنون به مرتبه ای ازقدرت علمی نایل شده اندکه توجه دیگر ملتها را به سوی خویش جلب نموده اند.
 
امروز دنیا باور دارد که جوان ایرانی قادر است در زمان  سخت ترین تحریم ها به پیشرفته ترین صنایع و علم جهان دست یابد و این امکان ندارد جز با روحیه خودباوری و بسیجی. چرا که جوانان ایرانی و بسیجی ایران به همه فرموده های رهبر خود باور دارند که فرموده است: "بسیجی، آن جایی که جای علم است، جای تحقیق است، جای صبر کردن بر مشکلات نوآوری علمی است، از ‏جان و ذهن خودش مایه می گذارد. *
 
منبع: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان بسیجی ۲ / ۶/ ۸۴ »
 
صادق جعفری ، کارشناس ارشد علوم سیاسی- میانه
ارسال نظرات