خبرهای داغ:
امام جمعه جوانرود با اشاره به اینکه زکات چگونه و در چه راهی صرف می شود گفت: وقتی که زکات تحویل بیت المال می شود براساس صلاح حکومت اسلامی می تواند هزینه شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۲۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از جوانرود، ماموستا ملا احمد فخری روز پنجشنبه در جلسه ستاد احیای زکات جوانرود با بیان اینکه برخی از مردم به صورت مستقیم زکات خود را بین فقرا و نیازمندان جامعه توزیع می کنند افزود: کمیته امداد بازویی برای جمع آوری زکات است و اگر زکات در جای خود صرف نشود، دین شرعی برعهده افراد خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه پرداخت زکات در جامعه گفت: همواره باید به جایگاه زکات در حکومت اسلامی دقت شود.
ماموستا فخری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال زکات در جوانرود تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است خاطرنشان کرد: این تنها بخشی از زکات جمع آوری شده این شهرستان است و برخی مردم زکات خود را به افراد موردنظر پرداخت می کنند.
امام جمعه جوانرود گفت: پرداختن به زکات، تاثیر و ارزش خود را بر زندگی هر فردی می گذارد و این فریضه الهی یک امر واجب است که نمی توان از آن غفلت کرد.
ماموستا فخری یادآور شد: پرداخت زکات گامی اساسی در راستای توزیع عادلانه ثروت در جامعه است و خداوند مال فقرا را در اموال اغنیا قرار داده و اگر اغنیا اموال فقرا را حبس نکنند در جامعه اسلامی فقیری نخواهیم داشت.
مسئول کمیته امداد امام خمینی جوانرود نیز از جمع آوری بیش از دو میلیارد ریال زکات مال از اول سالجاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.
عزیزمراد ویسی افزود: زکات جمع آوری شده بین نیازمندان واقعی جامعه توزیع شده است.
ویسی با بیان اینکه 37 عامل زکات در شهرستان جوانرود کارجمع آوری و شناسایی زکات دهندگان را برعهده دارند یادآور شد: 50 روستای شهرستان جوانرود مشمول پرداخت زکات هستند.
ارسال نظرات