خبرهای داغ:
موضوع عدم صدور مجوز مشاغل جاذب سفر همچون تالارها و رستورانها در محدوده مرکزی شهر از سوی ریاست کمیسیون شهرسازی مطرح و در جلسه شورا مورد تأکید و بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۸۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ در جلسه شورای اسلامی شهر بحث و بررسی پیرامون عدم اختصاص مجوز ایجاد مشاغل جاذب سفر به ویژه تالارها و رستورانها در محدوده مرکزی و تأکید بر اختصاص فضای پارکینگ در آنها، مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و در پایان به کمیسیون شهرسازی مأموریت داده شد تا این موضوع و جوانب مربوطه را در جلساتی با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری، نمایندگانی از راهنمایی و رانندگی، مجمع امور صنفی و معاونت شهرسازی شهرداری مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را مجدد در صحن شورامطرح کنند.

حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی با تأکید بر خروج مشاغل جاذب سفر از محدوده مرکزی و به ویژه تالارها و رستورانها، بیان کرد: پیرو مباحث مطروحه در رابطه با عدم ساخت مشاغل جاذب سفر در محدوده مرکزی شهر از مدتها قبل در جلسات شورا و کمیسیون ظشهرسازی، نتایج و مصوبات خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه مشاغل جاذب سفر عامل اصلی بروز قفل ترافیکی در هسته مرکزی به شمار می آیند، ادامه داد: ازآنجاییکه مراکز امدادرسانی و درمانی در این محدوده واقع شدند وقتی حادثه ای رخ دهد به دلیل حجم بالای ترافیک امدادرسانی سخت شده و با مشکلات غیرقابل جبرانی مواجه می شود که می طلبد متولیان استانی همچون استانداری، کمیسیون ماده پنج، پلیس راهور، اداره کل راه و شهرسازی در کنار شورای شهر و شهرداری تمهیداتی برای این موضوع بیندیشیند.

این عضو شورا تمهیداتی نظیر آرام سازی ترافیکی را از مهمترین راهکارهایی برشمرد که در خروج خود خواسته مشاغل جاذب سفر از محدوده مرکزی مؤثر استو ادامه داد: گاها برخی از آنها به دلیل عدم طراحی و ساخت پارکینگ در مجموعه خود به حجم تردد و پارک خودروها افزوده اند.

عضو هیأت رئیسه شورا با اشاره به اقداماتی که شهرداری قزوین طی چند وقت اخیر داشته است، افزود: شهرداری در برخی موارد اقدامات مثبتی داشته و در برخی موارد رضایت بخش عمل ننموده است، یکی از تأکیدات شورا در گذشته بررسی مجوز تالارها بود تا پیوست اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی داشته باشند ولی به این مهم دست نیافتیم.

غیاثوند با اشاره به مشکلاتی که برخی تالارها و رستورانهای هسته مرکزی برای مردم به وجود آوردند، گفت: امروزه مسائل اجتماعی و فرهنگی این تالارها بیشتر از مسائل ترافیکی است و شهروندان ساکن در محدوده ای که این تالارها و رستورانها واقع شدند از مشکلات و ناهنجاری های به وجود آمده در محل زندگی خود به متولیان شورای شهر و شهرداری گله مند هستند، درصورتیکه برای حل این موضوعات ما تنها مسئول نبوده و دیگر دستگاهها نیز متولی هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی با گریز به گذشته خاطرنشان کرد: همانطور که بلند مرتبه سازی در بافت مرکزی شهر ممنوع شد، می توان در رابطه با چگونگی ارائه مجوز تالارها و رستورانها نیز تجدید نظر کرد، ضمن اینکه تغییر در چهارچوب ها و ضوابط کنونی نیز امر بسیار مهمی به شمار می آید.

وی ادامه داد: ضمن اینکه کمیسیون شهرسازی پیش از این تصمیماتی همچون ارائه گزارش از وضعیت تالارهای شهر و نحوه صدور پروانه، چک لیست ها تعداد پارکینگ ها و موارد دیگر را از سوی معاونت شهرسازی شهرداری و جلسه شورا با مسئولان و متولیان مربوطه در ارائه مجوز به تالارها را تصمیم گیری نموده بود.

**

فرج الله فصیحی رامندی ریاست شورا با گریز به گذشته ممنوعیت در صدور پروانه برج سازی در محدوده میدان ولیعصر را ازجمله مصوبات شورا دانست و گفت: در این موضوع تنها شهرداری مسئول عدم صدور پروانه بود، ولی در موضوع مجوز تالارها و رستورانها علاوه بر شهرداری دستگاههای دیگری نیز دخیل هستند.

وی اتخاذ راهکارها و تدابیر ضمن همفکری شورا و شهرداری با دستگاهای مسئول برای عدم مجوز تالار و رستوران در بافت مرکزی شهر را موضوع مهمی دانست و اتخاذ راهکارها و تدابیر بازدارنده در این خصوص را مهم برشمرد.

**

عباس ظاهری عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به تمهیداتی که شورای نظارت بر مدارس غیردولتی برای ساخت اینگونه مدارس در شهر اتخاذ می کردند، گفت: مکانهایی با تراکم بالا ملاک عمل آنان برای دادن مجوز و ساخت این مدارس بود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات با متولیان مربوطه و اخذ تدابیر لازم در این رابطه یک امر ضروری به شمار می آید، ادامه داد: انتخاب زمین مناسب برای ساخت تالار و رستوران در منطقه ای که برای شهر مزیت و امتیاز به همراه دارد، می تواند از مهمترین نتایج اینگونه جلسات باشد.

**

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورا نیز بر اجرای ضابطه مندانه این موضوع در شهر تأکید کرد و ادامه داد: تشکیل کارگروهی با حضور دستگاههای متولی ازجمله اصناف، پلیس راهور و شهرداری برای بررسی این موضوعات و اخذ تصمیمات درست و منطقی از مهمترین موارد است.

این عضو شورا همچنین بر عدم ساخت تالار و یا رستورانی بر اساس دستور تهیه نقشه تأکید کرد و اخذ مجوزهای رسمی و قانونی از مراجع مربوطه در این بخش را ضروری دانست و افزود: ارائه خدمات شهری به تالارها و رستورانهایی که در محدوده مرکزی واقع شدند نیز اگر به صورت مشخص و در زمانهای خاصی باشد نیز تأثیرگذار خواهد بود.

**

علی فرخزاد نایب رئیس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات بروز ترافیک در محدوده مرکزی ضمن وجود مشاغل جاذب سفر به کمبود پارکینگ های عمومی مربوط می شود، ادامه داد: مواردی همچون راه اندازی نهضت پل سازی که در شهرداری جریان پیدا کرده می تواند برای ساخت پارکینگ های طبقاتی نیز پیش رو قرار بگیرد.

وی اختصاص منابع درآمدی حاصل از بخش کسری پارکینگ به ساخت پارکینگ های عمومی و طبقاتی را از مصوبات شورای شهر دانست و ضمن اینکه بر اجرای آن تأکید می کرد، افزود: ازآنجاییکه برخی تالارها، رستورانها ومجتمع های تجاری که جاذب سفر هستند و فضای پارکینگ در مجموعه خود درنظر نگرفتند، با ساخت پارکینگ های عمومی ممکن است بازهم مشکلاتی داشته باشیم که توجه به این بخش از ضروریات است.

**

مریم نخستین رئیس کمیسیون ساماندهی ملاقات های مردمی نیز از مجوزهایی که پیش از این برخی ارگانهای متولی در محدوده مرکزی صادر نموده بودند و مشکلاتی را به وجود آورده است انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی از آنها از پارکینگ نیز بهره مند نیستند موجب ترافیک و حجم تردد بالا در مسیرهای دسترسی به آنها شده است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع عدم اختصاص مجوز تالارها در محدوده مرکزی از مهمترین تأکیدات شورای سوم نیز به شمار می آمده است، گفت: حل و فصل این موضوع با دخالت متولیان امر بسیار مهم بوده و قادر به رفع مشکلات به وجود آمده از این بخش خواهد شد.

پایان پیام/1502/آذر94

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها