بسیجی نابغه رمضان حسین نژاد با دستهایی خالی و مدرک تحصیلی دیپلم و در روستایی محروم از توابع مشگین شهر فقط با توکل بر خدا و اعتماد به نفس و به نیت اعتقاد و احترام به آرمانی بلند بنام بسیج ابداعات تحسین برانگیزی از خود برجا گذاشته است.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۶۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،بسیجی نابغه رمضان حسین نژاد با دستهایی خالی و مدرک تحصیلی دیپلم و در روستایی محروم از توابع مشگین شهر فقط با توکل بر خدا و اعتماد به نفس و به نیت اعتقاد و احترام به آرمانی بلند بنام بسیج ابداعات تحسین برانگیزی از خود برجا گذاشته است.

رمضان حسین نژاد، نابغه بسیجی و جوان و خوش فکر در گفتگوی اختصاصی در خبرگزاری بسیج از اردبیل به تشریح فعالیتهای خود در عرصه نو آوری و ابتکارات خود پرداخت.

اولین ابداع وی ساخت دستگاه CPM است دستگاهی که کاربرد آن برای افرادی که دچار آرتور پلاستیک (تعویض مفصل زانو- سکته مغزی- قطع نخاع- عمل دیسک کمر- استراحت مطلق) و یا به هر دلیلی قادر به حرکت نیستند بسیار حیاتی است.

حسین نژاد در ارتباط با چگونگی ساخت CPM می گوید: سال 91 پدربزرگم به دلیل سکته مغزی در رختخواب افتاد وبه دستور پزشک معالج می بایست هر یک ساعت یک نفر دستها و پاهای ایشان را حرکت می داد تا دچار رخوت وسستی و زخم بستر نشود و از طرف دیگر به سلامت ایشان کمک می شد بعد از دو سه روز احساس کردم هر فردی به ماساژ و حرکت دادن ایشان مشغول شود زود خسته می شود، لزا به فکر افتادم دستگاهی بسازم که به جای فرد در ساعات معین به ماساژ بیمار بپردازد وبعد از کلی تحقیق وکار نتیجه آن دستگاهی شد بنام CPM ، هر چند پدر بزرگم نتوانست بیش از دو ماه از آن استفاده کند و به رحمت خدا رفت اما بعد از فوت ایشان بنده دستگاه خودم را به پزشکان متخصص ارائه کردم که با استقبال آنها مواجه گردید و امروز بنده این دستگاه را به صورت سفارشی در 4 تیپ تولید می کنم که تیپ ساده آن به صورت تنظیم دستی و ساده است و تیپ 4 آن را می توان از دورترین نقاط و تلفن همراه برنامه ریزی، روشن و خاموش کنترل کرد.

حسین نژاد در مورد ابداع هلی کوپتر تک نفره خود می گوید: با توجه به اینکه در روستا زندگی می کنم و انتقال بیمار از روستا به شهر کمی دشوار است بخصوص در فصل های سرد و برفی که جاده ها بسته می شود به فکر افتادم هلی کوپتر تک نفره بسازم تا در صورت انسداد جاده و یا ترافیک و... بتوان به مراکز شهری و درمانی دسترسی پیدا کرد.

این نابغه بسیجی ادامه داد: به دلیل عدم تحصیلات دانشگاهی و نیز دسترسی به مراکز علمی طراحی و ساخت نمونه اولیه این هلی کوپتر دو و نیم سال طول کشید و در طول این مدت 6 بار طرح خود را اصلاح و تغییر دادم اما تا به امروز به دلیل عدم دسترسی به جنس مناسب برای ملخ آن نتوانسته ام این طرح خودم را با وجود هزینه 23 میلیون تومانی به سرانجام برسانم.

این بسیجی خلاق با اشاره به مشکل خود در رابطه با دومین طرحش می گوید: هلی کوپتر طراحی شده ی من به دلیل جنس ملخ ها مشکل اف شی ان سی(f.sh.n.c) دارد که امیدوارم با کمک نهاد های توانمند و متخصص در این زمینه روزی بتوانم این طرحم را به اتمام برسانم.

جوان مبتکر بسیجی در ادامه افزود:علاوه بر این در طرح قبلی بنده به سفارش برخی تولید کننده ها و مراکز، برخی دستگاهها را به صورت سفارشی تهیه می کنم که از آن جمله می توان به دستگاه پرفراژ تک کاره و شماره زن تک کاره اشاره کرد.

حسین نژاد در توضیح این دستگاه ها افزود: دستگاه های پرفراژ موجود در کارگهای تولیدی معمولا قسمتی از یک دستگاه بزرگتر دیگر هستند که تولیدات همان دستگاه را پرفراژ می کنند اما دستگاه پرفراژ به تنهایی که برای محصولات متنوع بتوان استفاده کرد وجود نداشت که بنده ابداع کرده ام.

این مخترع در ارتباط با دستگاه شماره زن هم گفت: یکی از مشکلات چاپ خانه ها در برگه هایی که نیاز به شماره گذاری داشتند،انجام دستی این کار بود که یک شخص بایستی به صورت دستی این کار را در مدت زمان نسبتا طولانی و خسته کننده انجام می داد اما با دستگاهی که بنده اختراع کرده ام شماره زنی برگه ها بصورت خودکار و بدون دخالت دست و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

در نهایت بسیجی خلاق مشگین شهری دستگاه موبلیزیشن را آخرین دستگاهی معرفی کرد که در حال حاضر مشغول تکمیل آن است و در مورد آن گفت: این دستگاه برای به حرکت در آوردن مفاصلی که دچار چسبندگی، سفتی و خشکی و یا التهاب و درد هستند کاربرد دارد.

این بسیجی فعال و نخبه اعتقاد و عشق و علاقه به بسیج را ذاتی وجود خود بیان کرد و گفت: بسیج تنها و یک سازمان نیست بلکه فکری است که می تواند ایران و ایرانی را در دنیا سربلند کند و این نوع طرز فکر می تواند هر انسان آزاده ای را در هر جای دنیا به سعادت الهی برساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار