خطیب موقت نماز جمعه شهرستان سامان حرکت عظیم اربعین حسینی را مانوری برای احیاء جامعه مهدویت دانست.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۷۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی خطیب موقت نماز جمعه سامان ضمن سفارش نمارگذاران به رعایت تقوای الهی و دوری از معصیت، به پیاده روی بیش از 26 میلیون زائر اربعین حسینی از 60 کشور جهان اشاره کرد و آن را تجلی احساسات به بلوغ رسیده ای دانست که در عاشورا ایجاد شده است.

وی به ظرفیت‌های عظیم اربعین حسینی در اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این حرکت عظیم مسلمانان جهان، مانوری برای احیاء جامعه مهدویت و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است.

رضی در ادامه، این حرکت عظیم را نشان دهنده ی وحدت بارز مسلمانان از سراسر عالم و بر هم زننده ی تمام نقشه ها و تئوریه های دشمنان اسلام برشمرد؛ چرا که در حالی تمام رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی و فکری استکبار جهانی در جهت تضعیف جهان اسلام بسیج شده اند و حتی در کشورهایی از جمله سوریه، عراق، مصر و... و حتی در ایران تلاش می کنند تا جهان اسلام را از یکپارچگی در آورند و به قول خودشان تجزیه کرده و کنترل آنها را در دست بگیرند.

حجت الاسلام عباس رضی در ادامه بیان این حرکت عظیم، مردمی بودن را یکی از ویژگی های مهم آن برشمرد و افزود: این حرکت مردمی بدون آنکه دست دولتی در کار باشد، آنان را به این سرزمین کشانده و تنها دست غیبی امام حسین (علیه السلام) است که آنان را به این سرزمین می کشاند.

خطیب موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها به فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج ازفقه اشاره کرد و بیان داشت: ایشان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را ترکیب ایمان و عشق و از شعائر الهی دانستند و آرزو کردند که ای کاش همراه زائران اربعین بودیم.

حجت الاسلام عباس رضی در بخش دیگری از خطبه ها به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عموم جوانان غربی در هشتم آذرماه جاری اشاره کرد و بیان داشت: کمتر از یک سال پیش در دی ماه سال 1393 کشور فرانسه شاهد سلسه حوادث تروریستی و حمله به مجله «شارلی ابدو» که تصاویر موهنی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) منتشر کرده بود، حمله به این روزنامه موجی از تفکرات ضد اسلامی و اسلام هراسی را در غرب ایجاد کرده بود و تنها 2 هفته بعد از این اتفاق تروریستی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از جوانان غربی خواستند شناخت مستقیم و بی واسطه از اسلام به دست آورند.

وی در ادامه افزود: اکنون نامه دوم ایشان به جوانان غربی نیز زمانی نوشته شد که بار دیگر فرانسه شاهد حادثه تروریستی بود.

حجت الاسلام رضی در بیان نامه دوم رهبری معظم از منظر ایشان بیان داشت: حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان بر انگیخت.

خطیب موقت جمعه سامان در ادامه از منظر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: تروریسم درد مشترک جهان اسلام و غرب است و اگر چه افراط گرایان اسلامی حادثه تروریستی پاریس را رقم زدند، اما همین گروه های افراطی توسط قدرت های غرب به خصوص آمریکا ایجاد و تقویت شدند و امروز کمتر کسی از نقش ایالات متحده آمریکا در ایجاد یا تقویت یا تسلیح القاعده ی طالبان و دنباله های شوم آنان بی اطلاع است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه های خود پناه می گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز می کنند، یک خانواده فلسطینی ده ها سال است که حتی در خانه ی خود در امان نیست و امروز چه خشونتی را می توان از نظر شدت قساوت با شهرک سازی های رژیم صهیونیست مقایسه کرد.

رضی،  در بخش دیگری از خطبه ها، به گزارش آمانو در راستای اینکه هیچ گونه شواهد جدی و جدیدی مبنی بر اینکه ایران قبل از سال 2009 میلادی درگیر یک سلسله فعالیت های مرتبط با ساخت سلاح هسته ای بوده است که این فعالیت ها قبل از سال 2003 به نحو سازمانی انجام می گرفته است تصریح کرد: از این گزارش می توان نتیجه گرفت که آژانس رسماً ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته ای در گذشته متهم کرده است.

وی در این راستا افزود: این گزارش اگر با پاسخ جدی و قاطع ایران مواجه نشود می توان مبنایی برای وارد آمدن خسارت های بسیار جدی به اعتبار و امنیت ایران باشد و در این راستا غربی ها ادعا خواهند کرد که آمریکا کاملا حق دانسته در برجام، حقوق هسته ای ایران را به رسمیت نشناسد و بر اعمال محدودیت شدید بر آن اصرار بورزد.

حجت الاسلام عباس رضی در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 16 آذرماه روز دانشجو اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به قشر دانشجو، روز دانشجو را از مهمترین حرکت های سیاسی پیش از انقلاب و اعتراض دانشجویان در 16 آذر ماه 1332 مبنی بر ورود معاون رئیس جمهور آمریکا «نیکسون» دانست.

وی با اشاره به اینکه نیکسون راهی ایران شد تا نتیجه سرمایه گذاری 21 میلیون دلاری را که سازمان سیا در راه کودتا و سرنگونی دولت مصدق هزینه کرده بود از نزدیک مشاهده کند، افزود: در واقع حادثه 16 آذر ماه را به عنوان یک روز مقاومت تاریخی در دانشگاه تهران ثبت شد.

خطیب موقت نماز جمعه سامان، به 18 آذرماه جاری سالروز ارتحال آیت الله گلپایگانی در سال 1372 شمسی اشاره کرد و ضمن تسلیت سالروز ارتحال ایشان، به ویژگی های بارز این عالم ربانی پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدینه و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) اشاره کرد و ضمن بیان ویژگی های امر رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و‌اله و سلم)، پیشاپیش فرا رسیدن این ایام را به شیعیان و محبان آنان تسلیت گفت.

ارسال نظرات