امام جمعه هرات گفت: پیام اربعین زنده نگه داشتن شعار و حرکت نهضت عاشورای یعنی مبارزه با ظلم و ستم است.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۸۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، امام جمعه هرات در خطبه اول نماز گزاران را به رعایت تقوا سفارش و لزوم بر پایی نماز جمعه در سراسر کشور را عمل به این فرضیه الهی دانست.

«حجت الاسلام جعفری» به آفت زبان اشاره و اظهار داشت: احادیث،روایات، اشعار،امثال و احکم بسیاری مربوط به این عضو از بدن گفته شده، و زبان همچون دیگر نعمت های خداست که انسان مختار است از این نعمت ها درست استفاده کند یا کفران نعمت کند.

جعفری در خطبه دوم به پیام های مراسم اربعین سالار شهیدان اشاره و خاطر نشان کرد: اولین پیام این حرکت عظیم، عشق ،علاقه و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت،پیام دیگر اداره کردن و فراهم کردن امکانات رفاهی برای زائرین و ایجاد امنیت به جهانیان و نشان دادیم که ما میتوانیم این سیل جمعیت را بدون هیچ اتفاقی اداره کنیم.

امام جمعه هرات افزود:ما با مدیریت این حرکت میلیونی به نوعی به کشور وهابی سعودی کنایه زدیم که نتوانستند چند میلیون حجاج را مدیریت کنند و آن فاجعه بسیار غمبار منا به وجود آمد.

وی گفت:پیام دیگر اربعین زنده نگه داشتن شعار و حرکت نهضت عاشورای یعنی مبارزه با ظلم بود.

جعفری افزود: مهمترین پیام اربعین زمینه سازی قیام امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)با معرفی امام حسین(علیه السلام) به جهانیان است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی با ذکر این سوال که چرا حضرت آقا جوانان را مورد خطاب قرار دادند؟ خاطر نشان کرد: جوانان چون قلب های اماده و روحیه ی جست و جو گری دارند،رهبر معظم انقلاب آنان را مورد خطاب قرار داند.

وی گفت: ولی امر مسلمین از آنها خواست اسلام را از متون واقعی آن یعنی قرآن بشناسید و نه از تبلیغات سو رسانه های خود،و تنها نسخه ی اصلی نجات بخش بشریت اسلام است نه مکاتب الحادی و نظریه های لیبرالی.

حجت الاسلام جعفری در پایان به یکی از مناسبت های هفته یعنی روز جهانی دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و افزود: حقوق بشر یک حرف بسیار زیبا و فریبنده است ولی از حرف تا عمل فاصله بسیار زیادی دارد.

ارسال نظرات