امام جمعه اردکان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا گفت: برخورد دوگانه غرب با تروریست موجب تقویت آن می شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۹۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان،حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا افزود : یکی از نکات برجسته این نامه انتقاد از برخورد دوگانه غرب در موضوع تروریست است چرا که این نوع برخورد موجب تقویت تروریست در دنیا خواهد شد .

وی گفت : مقام معظم رهبری در این نامه تصریح کردند ؛ اوضاع این روزها در پاریس که مردم زیاد نمی توانند بیرون بیایند و فضای امنیتی و ترس حاکم است بیش از 60 سال است که مردم فلسطین به آن دچار هستند چرا امروز که این اوضاع در پاریس پیش آمده است این همه سر و صدا بلند می شود اما 60 سال است که مردم فلسطین حتی در خانه خود هم امنیت ندارند . چرا آنجا کسی دم از مبارزه با تروریسم نمی زند ؟ چرا یقه اسرائیل گرفته نمی شود ؟ چرا صحبت از حقوق بشر نمی شود ؟

امام جمعه اردکان اظهار داشت : آیا خون مردم پاریس از خون مردم فلسطین ، لبنان ، عراق و سوریه رنگین تر است ؟ آیا حمله داعش به پاریس گناه است ولی جنایت در سایر شهرها اشکالی ندارد ؟

وی با اشاره به نسبت دادن داعش به اسلام گفت : زباله ای مثل داعش را نمی توان به اصل اسلام نسبت داد چرا که داعش دست ساخته وهابیون و فتواهای خشک و مقدس و پر از کینه مفتیان عربستان است که با پول غربی ها حمایت می شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر اظهار امیدواری کرد که جوانان اروپا این نامه را با دقت بخوانند و پیام آن را درک کنند تا بیداری جهانی محقق شود .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از حضور میلیونی مردم در مراسم پیاده روی اربعین از سانسور خبری این اجتماع عظیم توسط رسانه های غربی و سکوت آنها انتقاد کرد و افزود : این رسانه ها که دم از صداقت و خبر رسانی به موقع و سریع می زنند چرا بزرگترین اجتماع بشری را سانسور می کنند و نمی گذارند خبر آن به گوش جهانیان برسد ؟

وی گفت : بدا به حال کسانی که به چنین رسانه هایی اعتماد می کنند و دائما از آنها هم دفاع می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : اسلام با امام حسین (علیه السلام) حفظ شده است و با برگزاری این اجتماعات بزرگ به زودی شاهد فراگیر شدن اسلام در دنیا خواهیم بود .

وی در ادامه خطبه دوم ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت : دردهایی که معلولان و خانواده های آنان دارند برای کسانی که سالم هستند قابل درک نیست .

امام جمعه اردکان از مسئولان و صنایع خواست تا مشکلات این قشر از جامعه مانند موانع موجود در رفت و آمد و اشتغال معلولان را رفع کنند .

وی افزود : معلولان و خانواده های آنها نیاز به احترام و اشتغال دارند نه ترحم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر همچنین فرا رسیدن شانزدهم آذر روز دانشجو را گرامی داشت و افزود : در این روز سه تن از دانشجویان با مقاومت در مقابل استعمار و استکبار ایستادند و به شهادت رسیدند .

وی ضمن انتقاد از تحریف روز دانشجو تصریح کرد : پیام روز دانشجو پیام ایستادگی و مقاومت است .

خطیب جمعه اردکان در بخش پایانی خطبه ها ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت حضرت امام رضا (علیه السلام) بر برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم عزاداری در این ایام تأکید کرد .

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه در روستای توت در این ایام گفت : نباید به بهانه برگزاری مراسم در روستای توت از رونق مراسمات داخل شهر کاسته شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر پیاده روی به سمت حسینیه توت را امری شبهه ناک دانست و گفت : این پیاده روی نباید ترویج شود و مقایسه این پیاده روی با پیاده روی اربعین قابل قبول نیست و ما نباید اجازه دهیم خرافات در عزاداری ها وارد شود .


ارسال نظرات