امام جمعه ميبد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به نامه اخير مقام معظم رهبري به جوانان غرب پرداختند و اظهار داشتند : مخاطب نامه رهبر عظيم الشان انقلاب نه سرمايه داران و سياسيون بلكه جوانان كشورهاي غربي هستند .
کد خبر: ۸۶۰۳۱۴۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،حضرت آيت الله اعرافي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در فاصله كمتر از يكسال دو نامه خطاب به جوانان غرب نوشتند افزود : رهبر معظم انقلاب در اين نامه تلاش كردند ؛ حجاب ها را كنار بزنند و حقايق را با فطرت هاي پاك جوانان مطرح كنند چرا كه جوان غربي با اوختاپوس تبليغات غربي و رسانه اي و زير بمباران تبليغات بزرگ شده اند و بايد از زير سايه اين تبليغات رها شوند.

عضوشوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با تاكيد بر اينكه غرب در دام منطق و برخورد دو گانه قرار گرفته است و در فرهنگ و سياستشان متناقض عمل مي كنند كه اين منطق شيطاني است ، به نمونه اي از اين منطقه دو گانه اشاره و تصريح كرد: وقتي كه در لبنان از سوي همين تروريست انفجار رخ مي دهد و مردم به خون مي افتند رسانه هاي غرب سکوت می کنند ؛ اما وقتي كه در فرانسه این اتفاق مي افتد همه داد و فريادشان بلند مي شود

وی افزود: نمونه منطق دوگانه اين است كه وقتي ايران مي خواهد انرژي هسته اي داشته باشد نمي پذيرند؛ اما اسرائيل سلاح اتمي دارد قابل قبول است.

امام جمعه ميبد خاطرنشان كرد: تندرو و تكفير را وقتي كه زير سايه عربستان و آل سعود قرار مي گيرد مي پذيرند؛ اما وقتي سراغ خودشان برود نمي پذيرند در حالي كه اين تكفير را خودشان درست كرده اند.

خطيب جمعه ميبد اشغال كشورها را يكي ديگر از نمونه هاي منطق دوگانه غرب در جهان بيان كردو افزود : كشورهاي غربي به راحتي كشورها را اشغال مي كنند اما اگر كسي دست از پا خطا كند بر سر او بمب مي ريزند.

آيت الله اعرافي با بيان اينكه شما در سوريه نظام رسمي كشور را نمي پذيريد ولي در كشورهايی كه پادشاهي است مي پذيريد را نمونه برخوردهاي متناقض غرب برشمرد و افزود : اين برخوردهاي متناقض براي همه دنيا ثابت شده است .

امام جمعه ميبد با اشاره به اينكه در همين مساله انرژي هسته اي برخوردهايتان متناقض بود و تازه گزارش آمانو هم كه قدمي به جلو برداشته باز هم صد اشكال در گزارش شماست تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب روي همه اين مسائل تكيه كردند و عكس العمل ، فرهنگ و برنامه ريزي شما متناقض و غلط است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خطاب به سردمداران غرب تصريح كرد : بدانيد شما نمي توانيد با اين منطق شيطاني و دوگانه جهان را اداره كنيد و جوانان غرب بايد بيدار شوند و از اين منطق متناقض خودشان را رها كنند.

امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود با گرامي داشت دوازدهم آذر روز جهاني معلولان ، كرامت انساني و رسيدگي و حمايت به معلولين را دو وظيفه انساني و الهي دانست و افزود: خدماتي كه نهادهايي مثل بهزيستي و مردمي انجام مي دهند قابل تقدير است اما همچنان ما دربرابر معلولان و كساني كه مشكلي دارند ولي شخصيت انساني دارند و سرمايه جامعه هستند وظيفه داريم .

حضرت آيت الله اعرافي گفت : براي ارائه خدمات به معلولين بايد دولت هم قوانين اصلاح كند و در ميان معلولان و جانبازان که سرمايه هاي اجتماعي ما هستند و بايد بيش از همه مورد حمايت قرار گيرند .

خطيب جمعه ميبد سالروز تاسيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي را هم گرامي داشت و افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي وظايف مهمي دارد و نهادهاي نظام هم بايد به مصوبات آن توجه جدي داشته باشند.

رئيس جامعه المصطفي العالميه فرارسيدن هفته پژوهش و هفته حوزه و دانشگاه و روز دانشجو را هم به همه اساتيد و دانشجويان و طلاب حوزه هاي علميه تبريك گفت و تاكيد كرد : نهاد دانشگاه بايد هم به لحاظ علمي قوي و در مسير پيشرفت و اعتلاي كشور تلاش كند و از نظر فرهنگي و معنوي بايد بيش از وضع امروز مورد توجه قرار گيرد .

امام جمعه ميبد با اشاره به خطاها و اشتباهاتي كه گاها در دانشگاه ها رخ مي دهد گفت: دانشگاه جايي است كه بايد انسانهايي بزرگ تربيت كند خطاي دانشگاه خطاي مضاعف است و بايد همه مسئولين به دانشگاه توجه كنند .

وی ياد و خاطره مرحوم ركن آبادي مهاجر الي الله را گرامي داشت و گفت : مرحوم ركن آبادي ديپلمات موفق و حاضر در صحنه و انقلابي بود كه اصالتا اهل روستاي شهيد پرور رکن آباد ميبد و از همين ديار بود كه مراسم باشكوهي در چهلم اين جان باخته منا در استان و شهرستان برگزار شود .

آيت الله اعرافي رحلت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي صلوات الله عليه و شهادت امام مجتبي(ع) و امام رضا (ع) را پيشاپيش به ملت بزرگ ايران و نمازگزاران تسليت گفت و افزود: اقل قدرداني و وظيفه ما شركت در سوگواري هاي رسول گرامي اسلام و ائمه اطهار و قرائت زيارت نامه آن حضرت است و اميدواريم سوگواري ها و عبادت هاي همه ما در اين ايام مورد قبول خدا قرار گيرد .

اما جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود راهپيمايي رابعين حسيني امسال را پرشكوهترين راهپيمايي بشري و تاريخي دانست و يادآور شد: طبق آنچه كه مقامات رسمي عراق گفتند تعداد شركت كنندگان در راهپميايي عظيم اربعين حسيني از ۲۷ ميليون زائر اربعين حسين گذشت و چنين اجتماعي در تاريخ بشر بسيار كم نظير است.

خطيب جمعه ميبد افزودند: رودهاي خروشاني كه از سراسر عالم سرازير اقيانوس كربلاي حسين شدند اين حماسه بزرگ را آفريدند.

ايشان به چند ويژگي اين اجتماع بزرگ بشري اشاره كردند و اظهار داشتند : نخستين ويژگي اين كنگره بزرگ ، كميت و حجم اين راهپيمايي بي نظير است و اجتماع قريب ۳۰ ميليون جمعيت در يك مراسمي با اين شكوه و عظمت بسيار نادر و بي نظير است .

امام جمعه ميبد گفتند : تنوع مليتي ، نژادي و قومي دومين ويژگي بارز اين راهپيمايي كم نظير اربعين حسيني بود و كساني كه در اين راهپيمايي شركت كردند از يك كشور ، اقليم ، و نژاد و زبان و قوميت نبودند و اين راهپيمايي عظيم و حماسه بزرگ از آن همه انسانها با هر نژاد ، زبان و قوميت ، تابعيت و مليت بود.

آيت الله اعرافي تنوع مذهبي و ديني را سومين ويژگي راهپيمايي عظيم اربعين حسيني عنوان كردند و گفتند : با اينكه اين راهپيمايي برخاسته از مكتب پرافتخار اهل بيت علیهم السلام بود اما در اين راهپيمايي از همه مذاهب اسلامي شركت داشتند حتي از غير مسلمانان از ساير مذاهب از كشورهاي گوناگون در اين راهپيمايي شركت داشتند .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نظم دروني و شركت درون جوش مردم را چهارمين ويژگي راهپيمايي باشكوه اربعين حسيني خواند و افزود: اين راهپيمايي درون زا بود و دولتي پشتيباني اين راهپيمايي نبود هرچند در ايران و عراق خدماتي ارائه شد ؛ اما اين اجتماع عظيم درون جوش و متكي به خود مردم و ايمان و عشق مردم بود.

رئيس جامعه المصطفي العالميه تصريح كرد: اين راهپيمايي بی هزينه و بي تشريفات انجام مي شود و مظهر اجتماع عقل و عاطفه ، عشق و حماسه و همه ارزشهاي الهي و انساني است.

وی خاطرنشان كرد: راهپميايي اربعين حسيني نمادي از همدلي و هم آوايي و همكاري و دلسوزي همه آنهايي كه در اين راهپيمايي و زيارت عظيم اربعين شركت كردند بود و صبر و تحمل و مقاومت اين مردم بود .

خطيب جمعه ميبد شجاعت شركت كنندگان در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني را يكي ديگر از ويژگي هاي اين اجتماع عظيم دانست و تصريح كرد : هر لحظه اين راهپيمايي مي توانست با حادثه اي مواجه شود اما مردم از جان خود گذشتند و در اين راهپيمايي شركت كردند و اين ويژگي كم نظير است و مظهر عشق ، حماسه ، عقل و عاطفه و منطق و انسانيت است .

آيت الله اعرافي با اشاره به پيام هاي اين راهپيمايي باشكوه هم گفت : پيام راهپيمايي عظيم اربعين حسيني براي عالم اين است كه راهپيمايي قدرت و عظمت و منطق اهل بيت است كه مي تواند حماسه بيافريند.

امام جمعه ميبد افزود : پيام اين راهپيمايي به دشمنان امت اسلام هم اين است كه شما در برابر اين موج هاي خروشان و عقل و عاطفه و منطق و حماسه امت اسلام قرار داريد.

خطيب جمعه ميبد تصريح كرد: به تكفيري ها و گروهاي خشن همراه با استكبار جهاني هم پيام اين راهپيمايي عظيم اربعين حسيني اين است كه شما در برابر اين امواج ناچيزيد و نمي توانيد مقاومت كنيد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: اربعين حسيني يادآور ماندگاري عاشورا بود و غروب عاشورا كه هيچ اميدي در ظاهر نبود و امروز ۳۰ ميليون جمعيت بعد از هزار و چهارصد سال پاي اين پرچم سينه مي زنند و به اين آرمان عشق مي ورزند و اظهار ادب مي كنند ، اين راز ماندگاري عاشورا بود كه در اربعين تجلي كرد .

ارسال نظرات