رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به ارائه آخرین آمار ورود زائران اربعین حسینی به کشور اشاره کرد و گفت: از ساعت یک بامداد روز جمعه ـ ۱۳ آذر ـ تا ۷ صبح امروز، ۲۹۲ هزار نفر از زوار از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور شدند.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۶۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد بابایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا  درمورد آخرین وضعیت تردد زائران کربلای حسینی در مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه و همچنین آخرین آمار ورود زوار به کشور، اظهار داشت: از ساعت یک بامداد روز جمعه -13 آذر- تا 7 صبح امروز 193 هزار نفر از زوار کربلا از مرز مهران وارد ایران شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تصریح کرد: در همین بازه زمانی 50 هزار نفر از مرز شلمچه و 40 هزار نفر از مرز چزابه و همچنین 12 هزار زائر نیز به صورت هوایی به کشور مراجعت کردند.

وی گفت: در مجموع از ساعت یک بامداد روز جمعه – 13 آذر- تا 7 صبح امروز 292 هزار نفر از زوار از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور شدند.

بابایی به آخرین آمار ورود زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کشور اشاره داشت:  از دهم ماه صفر تا 7 صبح امروز مجموعا یک میلیون و  380 هزار نفر از زائران کربلای حسینی از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی به کشور بازگشتند.

وی به فعال بودن تمام گیت‌های موجود در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران در شب گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته شاهد بازگشت تعداد زیادی از زوار بودیم که رکورد بی‌نظیری در این زمینه بود و ورود 290 هزار نفر در یک روز شگفت‌انگیز بود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا  درمورد چگونگی ورود زائرانی که فاقد مدارک مسافرتی یا گذرنامه باشند، تصریح کرد: سامانه نرم‌افزاری که در گیت‌های موجود در مرزهای کشور تعبیه شده به بانک‌های اطلاعاتی متصل است و به واسطه آن احراز هویت صورت می‌گیرد.

وی گفت: زائران فاقد مدارک شناسایی پس از احراز هویت و اثبات ایرانی بودنشان از گیت‌ها عبور کرده و وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در مورد ورود اتباع غیرایرانی از مرزهای زمینی خاطر نشان کرد: در هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه گیت‌های اختصاصی برای ارائه خدمات به اتباع غیرایرانی اختصاص داده شده است.

ارسال نظرات