کوشکی در گفتگو با بسیج:

دفاع دولت از گزارش آمانو در راستای برنامه‌های انتخاباتی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: دولتمران ما بنا را بر این گذاشتند که به هر شیوه‌ای شده از مقدمات برجام عبور کنند و برجام را عملیاتی کنند تا بتوانند بخشهایی از شعارها و وعده هایی را که دادند محقق کرده و از آن بهره برداری های سیاسی و انتخاباتی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۸۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در پی انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و دفاع تیم هسته ای از آن تصریح کرد: در طول فرآیندی که در چندماه اخیر مخصوصا پس از مسئله برجام شاهد بودیم دولت و تیم هسته ای اصرار دارد به هر نحوی برجام را عملیاتی کند؛ هرچند با دادن امتیازات اضافه به طرف مقابل باشد.

کوشکی در توضیح بیشترافزود: این امتیاز دادن به طرف مقابل به معنای عبور از خطوط قرمزی است که رهبری معظم انقلاب در طی شروط 9گانه در خصوص برجام به دولت تذکر دادند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: دولتمران ما بنا را بر این گذاشتند که به هر شیوه‌ای شده از مقدمات برجام عبور کنند و برجام را عملیاتی کنند تا بتوانند بخشهایی از شعارها و وعده هایی را که دادند محقق کرده و از آن بهره برداری های سیاسی و انتخاباتی داشته باشند.

کوشکی یادآور شد: درصورتی که گزارش شورای حکام نیز مانند گزارش آمانو باشد که به نوعی خاکستری است و ایران در آن به صراحت از اتهامات گذشته تبرئه نشده است آنگاه هیئت نظارتی که از طرف شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده، باید با دقت وظیفه خود را انجام دهد و اجازه تصمیمات شتابزده به دولتمردان را ندهد.

این استاد دانشگاه در خاتمه با اشاره به موضع مدافعانه تیم هسته‎ای درباره گزارش آمانو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه راه دولتمردان ما به روند برجام در سال اخیر یک نگاه ایجابی و مثبت است ما ازآنها توقع نداریم که در قبال گزارش آمانو موضع جدی و انقلابی بگیرند چراکه چنین ظرفیتی را در دولتمردان و تیم هسته ای نمی بینیم.
ارسال نظرات