سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف سمنان:

نهضت رسانه‌ای معرفی فرهنگ وقف در استان سمنان شکل گیرد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امروز ضرورت دارد تا نهضت رسانه‌ای معرفی فرهنگ وقف در این استان شکل گیرد.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۰۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در نشست اعضای ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه هر چه بیشتر به فعالیت‌های رسانه‌ای برای تعمیق فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با همراهی دست‌اندرکاران حوزه وقف، متخصصان علوم دینی و مذهبی و مسئولان مرتبط با وقف در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه بکوشند.

وی ادامه داد: توجه رسانه‌ای به حوزه وقف می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات موجود در زمینه ترویج و توسعه این سنت حسنه باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «آنچه از متاع دنیا به شما دادیم، اندک است و آنچه نزد پروردگارت خیر و ثواب‌خیز است، اعمال صالحی بوده که پس از شما باقی می‌ماند» و از این‌رو، وقف اهمیت بسیار زیادی در جامعه می‌یابد.

سلیمانی‌فرد بیان داشت: وقف از بارزترین مصادیق باقیات و صالحات و نمونه متعالی کمک به همنوع از راه مال و دارایی است.

وی تصریح کرد: مال موقوفه که از سوی واقف اهدا می‌شود، سال‌ها و قرن‌ها پس از واقف باقی می‌ماند و از این بابت می‌توان آن را حسنه‌ای جاری و ساری برای همیشه دانست.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: تا زمانی که مال موقوفه وجود داشته باشد و از این نرود، خداوند متعال برای واقف ثواب و خیر می‌نویسد و هر کسی که از موقوفه استفاده کند، پاداشی برای فرد واقف در آخرت می‌فرستد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار