روز دانشجو به عنوان روز حق طلبی و بصیرت و استکبار ستیزی و فتنه گریزی است و هر حرکتی که بیرون از این چارچوب باشد خارج از جنبش دانشجویی و یک مسئله بدلی و انحرافی است.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۰۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر ۱۶ آذر روز دانشجو روز نماد مقاومت و شجاعت و زیر بار ذلت نرفتن دانست و گفت: در این روز دانشجویان عزیز درسال ۱۳۳۲دو ویژگی جنبش دانشجویی یعنی حق طلبی و استکبار ستیزی را شاخصه حرکت اصیل خود نشان دادند و با راهپیمایی خود اعتراضشان را به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا نشان داده و در این راه ۳ شهید تقدیم انقلاب کردند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: روز دانشجو به عنوان روز حق طلبی و بصیرت و استکبار ستیزی و فتنه گریزی است و هر حرکتی که بیرون از این چارچوب باشد خارج از جنبش دانشجویی و یک مسئله بدلی و انحرافی است.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: جنبش دانشجویی، در تولد مبارک خویش هم دست رد برسینه روشن فکری بیمار زد و هم دست رد بر حرکت های ابتذالی زد.

خطیب جمعه ابهر تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب نیز در همین راستا از دانشجویان عزیز انتظاراتی مثل شرح صدر سیاسی،تبیین ایده اقتصاد مقاومتی،حفظ حالت ارمان گرایی،عدالت خواهی،حفظ اتحاد ومراقبت در برابر تلاش برخی برای تحقق منافعشان در دانشگاه، رقابت مثبت، نقادی منصفانه و نقد پذیری متواضعانه، پژوهش محوری و بصیرت افزایی و بصیرت دهی دارند که امیدواریم دانشجویان عزیز بتوانند به خواسته های منطقی و آرمانی رهبری جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام رحیمی به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد د و افزود: در پی فجایعی که ایالات متحده آمریکا و اروپا در طول قرن بیستم و در طی دو جنگ جهانی بویژه جنگ جهانی دوم بوجود آمد برای پاک کردن اذهان جهانی از این فجایع و جنایانت به حربه ها و روشهای زیادی متوسل شدند.

وی خاطر نشان کرد: حقوق بشر یکی از مهمترین این حربه ها و روشها بود و در این زمینه آمریکا پیشقدم بوده است. و انصافا در نقض حقوق بشر نیز آمریکا جزء بزرگترین ناقضان به شمار می رود، حقوق بشر مورد ادعای آمریکا که به منزله پاک کنی است که می خواهد صفحات ننگین و سیاه خود را پاک کند والا آمریکا به هیچ عهدی و تعهدی و حقوقی پایبند نیست.

امام جمعه ابهر در ادامه تصریح کرد: شما می بینید اگر یک آمریکایی در گوشه ای از جهان کشته شود. گویی جهان به خط آخر رسیده است. ولی اگر هزاران مسلمان هم در جاهای دیگر در خون خود دست و پا بزنند از رسانه های آنها صدایی بلند نمی شود.

خطیب جمعه ابهر اظهار کرد: این حقوق بشر ارزانی همان خون خواران که چشم بر تکه تکه شدن کودک ۶ ماهه فلسطینی و جوان بحرینی و پیرمرد عراقی می بندد و دم بر نمی آورد و آنها شاهد سر بریدن به شکل وحشی و غیر انسانی داعش هستند اما نه تنها اعتراضی ندارند بلکه سلاح و مهمات و تغذیه نیز می فرستند اما ما که از همه مسلمانان حمایت می کنیم. و نه تنها از مسلمانان، بلکه از بشریت حمایت می کنیم. ناقض حقوق بشر به حساب می آییم.

حجت الاسلام رحیمی افزود: حقوق بشری که برندگان جایزه صلح نوبلش صهیونیست ها و نوکرانشان همچون شیرین عبادی و خون خوارانی همچون اوباما هستند همان بهتر که ما ناقضش باشیم آمریکا در آسمان هواپیمای مسافری ما را سرنگون می کند و عوض عذر خواهی خشک و خالی به عاملان آن مدال شجاعت می دهد و ادعای حقوق بشر هم دارد.

خطیب جمعه ابهر بر ایام ارتحال ۲۸ صفر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفته و برگرامیداشت این ایام تاکید ورزید و از اسلام به عنوان دین ادب، اخلاق، شهامت، رشادت عشق و محبت و ایثار یاد کرد و گفت: از تمام جوامع بشری مب خواهم راجع به اسلام اصیل مطالعه کنند و اجازه بدهند مراکز ناب اسلامی واقعی در کشورها گسترش یافته و فعالیت کنند تا جوامع بفهمد اسلام محمدی، اسلامی بسیار زیبا و عشق و ادب است و از این اسلام معاویه ای و ابوسفیانی و یزیدی که امروزه داعش ها همان راه را ادعا می کنند متنفر است.

امام جمعه ابهر، نامه رهبری را بسیار مهم دانست و از همه جوانان اروپایی خواستند این نامه را مطالعه کنند و در مورد اسلام واقعی تفکر کنند.

رحیمی از عزاداری مردم و بویژه زائران اربعین و پذایرایی کریمانه مردم عراق تقدیر و تشکر کردند و از اهالی خراسان نیز خواست در ایام ۲۸ صفر از زائران کریمانه پذیرایی کنند.

امام جمعه ابهر به نام و یاد شهداء دهه دوم آذر شهرستان ابهر، شهید قبله علی فتحی قفس آبادی، فرهاد علی معصومی و عبدالعلی واعظی اشاره کرده و یاد و نام انها را گرامی داشت.

ارسال نظرات