رئيس شورای ملی زیتون ضمن تاکید بر اینکه مردم «روغن زیتون تصفیه شده»، «زیتون بی‌هسته»، «زیتون سیاه» و «روغن زیتون پوماس» مصرف نکنند، از کاهش تعرفه واردات روغن زیتون به چهار درصد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۱۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیداحمد بلندنظر در تشریح علت ممنوعیت مصرف این محصولات اظهار کرد: این محصولات در فرآیند تولیدشان دچار تغییرات غیراستاندارد می‌شوند، به عنوان مثال وقتی دستگاه‌ها هنگام هسته‌گیری مقدار زیادی از سلول دانه‌های زیتون را پاره می‌کنند که این باعث می‌شود تا وقتی دانه‌ها در محلول آب نمک کنسروها قرار می‌گیرند روغن و عصاره زیتون به علت اختلافات چگالی با آب روی سطح قوطی قرار می‌گیرند که مردم در نهایت فقط آب و تفاله این کنسروها را مصرف خواهند کرد.

وی ادامه داد: در خصوص روغن زیتون پوماس هم باید گفت که در تولید این روغن از هگزان استفاده می‌شود که در کیفیت محصول تاثیر منفی می‌گذارد که خوشبختانه این محصول در قوانین استاندارد کشور ما ممنوع است ولی به صورت قاچاق در مغازه‌ها یافت می‌شود که خرید آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

رئيس شورای ملی زیتون گفت: توصیه ما به مردم برای مصرف محصولات سالم زیتون استفاده از روغن‌های فوق بکر (اکسترا ویرجین) و دانه‌های سبز طبیعی زیتون است. زیتون سیاه نیز با آن که در کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا کشت می‌شود، اما این محصولات به صورت طبیعی در بازار ایران وجود ندارد و آنچه به شکل قاچاق در بازار موجود است زیتون‌های سبزی است که در فرآیندهای شیمیایی رنگ سیاه به خود گرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها