خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مانه و سملقان گفت: آمربه معروف باید ترویج معروف نماید و هنر آمران به معروف و ناهیان از منکر جلوگیری از آسیب ها و اتفاقات نامناسب است.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۵۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاري بسیج، سرگرد اسماعیل بیدکی،فرمانده ناحیه سپاه شهرستان مانه و سملقان درجلسه آموزش معارف ومهارت های امر به معروف ونهی ازمنکربا اشاره به قانون جدید امربه معروف و نهی از منکر گفت:تصویب قانون از سوی مجلس شورای اسلامی و اجرای آن توسط دولت را میتوان به فال نیک گرفت چراکه در این قانون حمایت قاطعانه ای از آمران صورت خواهد گرفت.

بیدکی افزود:اقدامات آمران کمتر از تلاش رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی نیست و حتی بیشتر دارای ارزش و اهمیت است.

وی ادامه داد:دیدگاه ما در امر به معروف و نهی از منکر باید نگاهی عاطفی و محبت آمیز باشدهمانند رابطه پدر و مادر با فرزندانشان.و همچنان که در داخل قایق هستیم و کسی در حال غرق شدن است اگر پارو رو بر سر او بزنید غرق خواهد شد این همتن رفتار نادرست در هنگان نهی از منکر است اما اگر مدیریت داشته باشید با همان پارو میتوانید او را نجات دهیدو این مصداق برخورد صحیح است.و یا میتوان بی تفاوت از این فرد در حال غرق شدن گذشت و این رفتار افراد بی تفاوت در جامعه استکه جامعه را به ورطه نابودی می کشاند.

بیدکی بیان داشت:همه ما باید یاد بگیریم که امربه معروف و نهی از منکر کنیم حتی آن خانم و یا آقای بدحجاب.و همه باید شیوه صحیح  این امر را بیاموزیم،وحس دلسوزی و کمک را در خود تقویت کنیم.

وی تصریح کرد:اگر میخواهید کار سلبی انجام دهید با اطلاعات کافی و کامل وارد شوید.اگر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ترس دارید اول از خانواده و نزدیکان شروع کنید تا کم کم آمادگی در شما افزایش یابد.

اسماعیل بیدکی در ادامه افزود:هنر آمر به معرف و ناهی از منکر جلوگیری از اتفاقات و آسیب هاست .در فتنه 88 اقدامات خوبی از سوی ارگان ها در فضا سازی جوی آرام و ایمن صورت گرفت اما اقدام خوب و مناسب این است که اصلا چنین اتفاقی رخ نمی داد.

بیدکی بیان داشت:تلاش کنید گروه های امر به معروف ونهی از منکر تشکیل دهید واینگونه تعداد دفعات تذکر را افزایش دهید تا تاثیرگذار تر باشد.و توقع خود را از افرادی که کار نادرست انجام می دهند کاهش دهید و با رویت یک پدیده زشت و تذکر توقع اصلاح در همان لحظه را نداشته باشید اجازه دهید افراد در مورد تذکر شما فکر کنند و اصلاح شوند.

فرمانده سپاه شهرستان مانه وسملقان خاطر نشان کرد:هیچ گاه در امر به معروف و نهی از منکر با زبان تند و گزنده صحبت نکنید وسخنان خود را با ملایمت و عطوف همرا کنید و تلاش قانون جدید نیز حمایت از شما آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها